Tesla prehodnotila svoje plány a v roku 2018 vyrobí 500 000 elektromobilov. Znamená to počet kusov Modelu S, Modelu X a Modelu 3 dokopy. Pôvodne pritom firma plánovala toto číslo až o dva roky neskôr. Automobilka bude musieť za dva nasledujúce roky dosiahnuť 5-násobnú produkciu oproti dnešku.
Tesla zrejme postaví fabriku v Európe, Číne a ešte jednu aj v Severnej Amerike.
Elon Musk totiž minulý týždeň akcionárom oznámil, že automobilka prehodnotila svoje plány a v roku 2018 vyrobí 500 000 elektromobilov. Tým myslel počet kusov Modelu S, Modelu X a Modelu 3 dokopy. Pôvodne pritom firma plánovala toto číslo až o dva roky neskôr. Znamená to, že Tesla bude musieť za dva nasledujúce roky dosiahnuť 5-násobnú produkciu oproti dnešku. Musk k tomu povedal: "Bude to ťažké a budeme pravdepodobne potrebovať dodatočný kapitál, ale je to náš cieľ a budeme tvrdo pracovať na jeho dosiahnutí." Musk navyše okamžite dodal, že v roku 2020 by mohla automobilka produkovať okolo milióna vozidiel. Výroba Modelu 3 by pritom mala začať koncom roka 2017 a už teraz sú mnohí ľudia skeptickí, či to bude skutočne reálny termín. Uvedenie výroby súčasných typov, teda Modelu S aj Modelu X, totiž sprevádzali problémy, ktoré začiatok výroby oddialili. Jedným z problémov sú aj dodávatelia. Musk preto vyhlásil, že neverí vedeniu v dodávateľských firmách a chce sa osobne stretnúť s tímami zamestnancov, ktorí budú pracovať na projektoch dielov pre Model 3. Chce ich vyzvať, aby pracovali tvrdšie ako kedykoľvek pred tým a ak nebudú ochotní, Tesla nebude s týmto tímom spolupracovať. Jeho cieľom je vyhnúť sa zdržaniam, či prípadným zvolávacím akciám.
Milión kusov v roku 2020
Musk navyše očakáva ešte väčší záujem o Model 3 po tom, čo začnú z výrobných liniek vychádzať prvé sériové kusy a potenciálni zákazníci budú mať možnosť sa previezť. Preto oznámil, že Tesla bude pravdepodobne potrebovať postaviť fabriku v Európe a Číne a možno aj druhú fabriku v Severnej Amerike. O plánoch automobilky presunúť časť výroby do Európy automobilka hovorí už dlhšiu dobu a už aj vyberá vhodné miesto. Musk je však celkom sebavedomý aj bez ďalších výrobných kapacít a tvrdí, že automobilka by cieľ vyrobiť milión kusov v roku 2020 mohla splniť aj so súčasnými kapacitami. Dodal však: "Či je to rozumné je už druhá vec." Pre auto v hodnote 35 000 $ totiž už dáva väčší zmysel vyrábať ho na tom kontinente kde ho automobilka predáva, ako vyrábať ho na jednom mieste a dovážať vo veľkých množstvách na všetky aj na vzdialené trhy.
Vyrobiť milión kusov v roku 2020 by Tesla vedela aj so súčasnými kapacitami, no nebolo by to rozumné.
Objednávky pritom rastú aj v prípade Modelu S. Za prvý štvrťrok 2016 stúpol ich počet o 45% v porovnaní s rovnaký obdobím pred rokom. Môže zo to nielen záujem v USA a Európe, ale aj až 160% nárast objednávok z Ázie. Automobilka pritom tento rok plánuje vyrobiť 80 000 - 90 000 áut tento rok. Za prvý štvrťrok sa im podarilo vyrobiť 15 510 áut, čo je navýšenie o 10 % v porovnaní s posledným štvrťrokom minulého roka. Rastúca produkcia by však mala zabezpečiť, že Tesla dodá novým majiteľom v druhom polroku 2016 až 50 000 áut. Automobilka tiež ohlásila stratu 282,3 milióna $ za prvý kvartál 2016, no na druhej strane jej tržby za rovnaké obdobie stúpli na 1,15 miliardy $. Na zdvojnásobenie svojich pôvodných výrobných plánov však bude ešte potrebovať ďalšie investície. Ich výška bude zrejme ešte o 50 % viac ako 1,5 miliardy $ odhadovaných v pôvodných plánoch (keď automobilka chcela vyrobiť 500 000 áut až v roku 2020).