Mníchovský salón Mobility IAA bol okrem vystavenia niekoľkých zaujímavých elektromobilov a klasických áut predovšetkým svedkom niekoľkých odborných konferencií, na ktorých vystúpili zástupcovia renomovaných výrobcov automobilových komponentov, či spotrebnej elektroniky. Boli mezi nimi aj Cristano Amon zo spoločnosti Qualcomm a Pat Gelsinger z Intelu. Obaja generálni riaditelia sa pritom rozhovorili o aktuálnej čipovej kríze a možnostiach jej riešenia. Ako však vyplynulo z ich prednášok, za veľkú časť problému môžu samotné automobilky.
Z auta sa stáva softvérovo definované zariadenie
Cristano Amon zdôraznil, že nové autá sa stávajú stále viac digitálnym a softvérovo definovaným zariadením a vyžadujú technológie prinášajúce nové možnosti áut. Podporil ho v tom aj Pat Gelsinger, pričom sa obaja zhodli, že automobilky musia urobiť rázny krok smerom k využívaniu najnovších polovodičových technológií. „Vyrobíme pre automobilky toľko čipov Intel 16, koľko len budú chcieť, oni ich však nechcú,“ povedal Gelsinger z Intelu. „Automobilky chcú polovodiče na úrovni, ktorá bola špičkou v časoch príchodu prvej generácie iPhone,“ pokčačuje šéf Intelu. A ako dopĺňa, to je problém. Výrobcovia polovodičov sa už sústreďujú na výrobu najnovších čipov a pre morálne zastaralé čipy už nehodlajú stavať nové výrobné kapacity. Riešením by vraj bol prechod automobiliek na aktuálnu techniku. Tie však oponujú, že im ide o bezpečnosť a spoľahlivosť systémov, čo v podmienkach používania áut najnovšia generácia čipov zatiaľ neponúka. Aj preto si už automobilky postupne začínajú budovať vlastné vývojové a výrobné kapacity, ktoré im v budúcnosti zaručia nezávislosť na veľkovýrobcoch čipov pre spotrebnú elektroniku.
zdroj: FierceElectronics