Problematika práv LGBT komunity dnes rozdeľuje nielen politikov, ale aj samotnú verejnosť. Jej verejná podpora sa však stáva „náboženstvom“, ktorým sa chváli stále viac skupín. Najnovšie sa do verejnej podpory hrnú aj automobilky. Porsche, Bentley, aj BMW už svoje autá obalili dúhovými fóliami a nahlas vykrikujú poučky o vzájomnej tolerancii a rovnosti.
Všemocný marketing
Či podobný postoj automobilkám uškodí alebo skôr pomôže, zostáva otázkou. S veľkou pravdepodobnosťou však skôr to druhé. Pre podporu predaja dnes dokážu aj nemožné, a tak keď existuje čo i len malá šanca, že podobným postojom otvoria peňaženky nových zákazníkov, urobia to. Automobilka Porsche sa rozhodla verejne podporiť nemecký festival Christopher Street Day upozorňujúci na potláčanie práv LGBT komunity. Fabrika predstavila model Porsche 911 vo farbách dúhy, aby však gesto nevyznelo naprázdno, pre médiá prehovoril aj Andreas Haffner z predstavenstva automobilky zodpovedný za ľudské zdroje. „Presadzujeme rovné podmienky pre všetkých našich zamestnancov, bez ohľadu na ich pohlavie, sexuálnu orientáciu, etnické korene alebo náboženstvo, ktoré vyznávajú,“ nechal sa pred médiami počuť Haffner. Počas festivalu Porsche dokonca vyvesilo na administratívnej budove dúhovú vlajku.
Porsche v tom však nezostalo samotné, v USA sa k iniciatíve pripojilo aj BMW s „dúhovým“ modelom BMW 850i Convertbile a v Anglicku Bentley. Tradičná anglická značka (síce už v nemeckých rukách) s hrdosťou vypustila na verejnosť kabriolet Bentley Continental GT V8 Convertible.
zdroj: Newsroom