Je tu však háčik. Aktuálne neexistuje žiadne objektívne meradlo na stanovenie objemu kufra. Každá automobilka to tak v podstate meria po svojom. Spoločnosť ADAC sa preto rozhodla pozrieť tomu na zúbok a univerzálnou metódou odmerali objem batožinového priestoru 150 áut. Netuším akým spôsobom merali objem kufra samotné automobilky, ale výsledky ADACu sú oproti papierovým hodnotám v niektorých prípadoch až desivo odlišné.
Ako prebiehalo meranie ADACu?
ADAC sa snažil vytvoriť čo najobjektívnejšie meranie a každé auto malo rovnaké podmienky. Batožinový priestor naplnili tehlami z peny, rovnakého tvaru a veľkosti, pričom dodržali aj nariadenia pre autá, ktoré nemajú mrežu oddeľujúcu batožinový priestor od kabíny. Penové tehly teda naložili od podlahy kufra až po spodnú hranu zadných okien. Ak boli k dispozícii, tak využili aj odkladacie priestory v kufri a jeho dvojité dno. Napriek tomu boli v niektorých prípadoch výsledky ADACu markantne odlišné od hodnôt, ktoré udáva samotný výrobca.
Výsledky sú miestami desivé
Najhoršie z toho vyšiel Volkswagen Touareg. Papierová hodnota objemu kufra činí 810 litrov, avšak ADAC nameral len 445 l, čo je rozdiel závratných 365 litrov. Podobne na tom boli aj ostatné modely značky. VW Touran sa na papieri hrdí objemom 834 l, ale podľa merania ADACu má len 485 l, teda o 349 l menej. Dobre na tom neboli ani VW Sharan a koncernové dvojča SEAT Alhambra. Výrobca udáva objem až 955 resp. 809 litrov, no ADAC odmeral len 630 litrov u oboch áut. To je o 325 litrov menej ako má na papieri Sharan a 179 litrov menej než tvrdí SEAT. Je zrejmé, že metodiky merania sa líšili, avšak rozdiel sa nepohyboval v jednotkách či desiatkach litrov, ale v stovkách, čo rozhodne nie je malý, či zanedbateľný rozdiel.
O viac než 100 litrov k dobru si pripisuje aj Audi Q3, e-tron, A6, A4, BMW X3, X5, rad 7, Mercedes GLE, EQC, SEAT Tarraco či Škoda Kodiaq a Karoq. Dalo by sa pokračovať donekonečna. Odporúčam preto pozrieť si originálne tabuľky ADACu, ktoré nájdete nižšie, alebo priamo na ich stránke tu.
Našli sa však aj autá, ktorých údaje o objeme batožinového priestoru sa líšili buď minimálne, alebo výrobca dokonca udával nižšiu hodnotu, ako nameral ADAC. Za zmienku stojí Fiat 500, keď sa Nemcom podarilo namerať rovnakú hodnotu, ako udáva automobilka, teda 185 litrov. Rozdiel bol malý napríklad u Škody Fabia (40 litrov), Citroenu C1 (26 l), Dacii Duster (3 l), Mazdy 3 (26 l) či Renaultu Clio (15 l). Nižšiu hodnotu objemu ako nameral ADAC zase udáva Toyota Aygo (-2 l), Ford Galaxy (-355 l), Lexus ES (-1 l) aj Tesla Model X (-303 l).
Meranie spoločnosti ADAC ukázalo, že väčšina automobiliek veľkoryso hodnotí objem batožinového priestoru svojich modelov a nebojí sa pridať aj dve či tri stovky litrov naviac. Väčšina však neznamená všetky. Našli aj autá, ktorých papierová hodnota takmer zodpovedá realite.
Zdroj, foto: ADAC