Hyundai ako jediný rastie, Kia nie.

Hyundai ako jediný rastie, Kia nie.

Podľa nich registrácie nových áut v novembri klesli v porovnaní s minulým rokom o 10%. V Európe sme teda zaregistrovali 965 918 nových automobilov. To je najnižšie číslo za posledných 19 rokov. Za prvých jedenásť mesiacov poklesol predaj o 7,2% na 11,3 milióna kusov nových áut. To znamená, že zatiaľ sme na úrovni roku 1993.

Najviac trpia francúzske, americké a talianske značky. Ich predaje sa prepadli najviac. Renault medziročne klesol o 27,4%; PSA o 16%; GM Europe, Opel a Chevrolet o 13%; Fiat o 12,8% a Ford o 10,2%.

Nie všetci však majú takéto veľké poklesy. Koncern VW hlási medziročný pád len o 2,5%, z toho samotný VW zaznamenal pokles 4,5%. Audi išlo dole o 2,3%; Mercedes a Smart o 0,7%. BMW spolu s Mini dokázali zaznamenať malý 0,4% nárast.

November padol na úroveň roka 1993. Celý rok môže byť o niečo lepší, na úrovni roka 1995. Veľkú Britániu a Hyundai nezaujímajú žiadne výhovorky o kríze. Berme si z nich príklad.
Kúpu nového auta si Európania radšej odpustia.

Kúpu nového auta si Európania radšej odpustia.

Na trhu je však aj jedna veľká výnimka. Automobilke Hyundai asi nikto nepovedal, že je kríza, prípadne, že v čase krízy sa patrí predávať menej. Táto kórejská automobilka v novembri medziročne narástla o 7%. Ešte čudnejšie je, že Kia v tom istom čase zaznamenala pokles predaja o 3,6%.

Štáty sú na tom podobne ako automobilky. V Nemecku klesla registrácia nových áut o 3,5%, Francúzsko má pokles 19% a Taliansko spolu so Španielskom držia rekordných 20%. Veľká Británia je opäť mimo. Tam počet registrácií v novembri medziročne narástol o 11%.

Rok 2012 však ešte neskončil a všetko môžeme zachrániť. :) Aktuálne predpoklady hovoria o tom, že v tomto roku Európania kúpia 12 miliónov nových áut. Mohli by sme tak dosiahnuť hodnotu z roku 1995.

Zdroj: auto.cz

Prečítajte si aj: Automobilový trh je na tom zle, v Španielsku zvlášť. Prečo?