Hyundai ako jediný rastie, Kia nie.
Podľa nich registrácie nových áut v novembri klesli v porovnaní s minulým rokom o 10%. V Európe sme teda zaregistrovali 965 918 nových automobilov. To je najnižšie číslo za posledných 19 rokov. Za prvých jedenásť mesiacov poklesol predaj o 7,2% na 11,3 milióna kusov nových áut. To znamená, že zatiaľ sme na úrovni roku 1993.
Najviac trpia francúzske, americké a talianske značky. Ich predaje sa prepadli najviac. Renault medziročne klesol o 27,4%; PSA o 16%; GM Europe, Opel a Chevrolet o 13%; Fiat o 12,8% a Ford o 10,2%.
Nie všetci však majú takéto veľké poklesy. Koncern VW hlási medziročný pád len o 2,5%, z toho samotný VW zaznamenal pokles 4,5%. Audi išlo dole o 2,3%; Mercedes a Smart o 0,7%. BMW spolu s Mini dokázali zaznamenať malý 0,4% nárast.
November padol na úroveň roka 1993. Celý rok môže byť o niečo lepší, na úrovni roka 1995. Veľkú Britániu a Hyundai nezaujímajú žiadne výhovorky o kríze. Berme si z nich príklad.
Kúpu nového auta si Európania radšej odpustia.
Na trhu je však aj jedna veľká výnimka. Automobilke Hyundai asi nikto nepovedal, že je kríza, prípadne, že v čase krízy sa patrí predávať menej. Táto kórejská automobilka v novembri medziročne narástla o 7%. Ešte čudnejšie je, že Kia v tom istom čase zaznamenala pokles predaja o 3,6%.
Štáty sú na tom podobne ako automobilky. V Nemecku klesla registrácia nových áut o 3,5%, Francúzsko má pokles 19% a Taliansko spolu so Španielskom držia rekordných 20%. Veľká Británia je opäť mimo. Tam počet registrácií v novembri medziročne narástol o 11%.
Rok 2012 však ešte neskončil a všetko môžeme zachrániť. :) Aktuálne predpoklady hovoria o tom, že v tomto roku Európania kúpia 12 miliónov nových áut. Mohli by sme tak dosiahnuť hodnotu z roku 1995.
Zdroj: auto.cz
Prečítajte si aj: Automobilový trh je na tom zle, v Španielsku zvlášť. Prečo?