Rebríček nie je úplne presný a ani úplne dokonalý. Zohľadňujem v ňom len autá, ktoré sa vyrábajú veľmi dlho a stále sú medzi zákazníkmi žiadané. Pri niektorých autách vôbec nepochopím, prečo si ich ľudia stále kupujú. Na druhej strane ma mrzí, že sa niektoré fakt dobré autá už nevyrábajú a nástupca zďaleka nedosahuje pôvodné predností. Zároveň rebríček pozostáva iba z áut bežne predávaných v Európe, lebo mnohé modely ako napríklad Peugeot 405 ešte stále montujú v Iráne. A takých príkladov by ste určite vedeli vymenovať i vy. Taktiež som hneď vylúčil superšporty a ultraluxusné autá, ktorých generačná obmena je zdĺhavejšia. Automobiloví deduškovia sú po väčšine stále v predaji.
Pred časom internetom koloval i tento obrázok. Lada so svojím vývojom taktiež napreduje ďalej. V rebríčku ju ale nehľadajte.
1. Opel Antara
Opel Antara, auto, ktoré je už na trhu rovných 10 rokov. A po premiére už na ňu akoby Nemci zabudli a nechávajú ju dožívať len zo zotrvačnosti. Antara sa predáva naďalej i pod inými značkami, v závislosti od trhu. Či už ako Chevrolet, alebo Holden.
2. Fiat Punto
Fiat Punto prišiel do predajní v roku 2005 a okamžite si získal srdcia zákazníkov. Taliani s príchodom športovo-elegantne ladeného autíčka zamiešali karty kvalitne. Auto síce označovali všelijako, Grande Punto, Punto Evo, ale stále to bude v ponímaní verejnosti len Punto. Automobilka síce údajne chystá nejakého nástupcu, ale nič oficiálne do sveta nepustila. Asi im k spokojnosti stačia rôzne variácie Fiatu 500 a nový Fiat Tipo.
3. Land Rover Discovery
Land Rover Discovery 3 a 4. V podstate ide o jedno totožné auto, pričom štvorka je len facelift trojky. Prvýkrát trojka uzrela svetlo sveta v roku 2004. Štvorka sa stále teší obľúbenosti. A to nielen medzi jazdenkami, ale i medzi novými autami. Dokonca LR Discovery celkom obľubujú i ozbrojené bezpečnostné zbory a v neposlednom rade i zlodeji.
4. Lotus Elise
U nás takmer nepoznaný Lotus Elise patrí tiež do rebríčka. Poskytuje nezameniteľný zážitok z jazdy vďaka konštrukcii. V súčasnosti je v ponuke Series III, ktorá vychádza zo Series II. Tá prišla v roku 2001 ako facelift Series I z roku 1996. Zmeny vykonávali predovšetkým z dôvodu novelizácie bezpečnostných noriem.
5. SsangYong Rexton
Mnoho ľudí tomuto autu automaticky lepí nálepku „Made In China“. Sú ale na omyle. SsangYong pochádza z Kórey, rovnako ako Hyundai a Kia. Automobilka sa špecializuje takmer výhradne na kategóriu SUV alebo Off-Road, i keď niekedy ich počiny padnú i na inú pôdu. Napríklad jedno z najškaredších MPV vôbec. Model, ktorý prišiel na trh ešte v roku 2001, a stále sa predáva, je Rexton. Vtedy pôsobil relatívne moderne, ale doslova zaspal na vavrínoch. Keď si tieto autá začnete pozorne všímať, prídete na to, že ich nájdeme i u nás v hojnom počte.
6. Suzuki Jimny
Suzuki Jimny prišlo ako nástupca legendárneho a veľmi obľúbeného Samuraja, ktorý vyrábali do konca 90. rokov. Pri džimnim vsadili na podobnú filozofiu ako u Samuraja. Malé a ľahké terénne auto prišlo na svet v roku 1998 a neskôr v roku 2006 prešiel modernizáciou a ďalšia drobná minulý rok. Obe facelifty by sa dali označiť ako decentné. Zmeny by ste museli hľadať pozorným okom.
7. Mercedes-Benz G
Pravý teréniak od trojcípej hviezdy začali vyrábať v roku 1979. Mnoho z nás vtedy ešte nebolo ani v plánoch. Posledná generácia však nemá s pôvodným originálom takmer nič spoločné, okrem základných charakteristických línii karosérie. A stále sa ľudom páči. Nesmiem zabudnúť spomenúť, že si stále riadne držia cenu, bez ohľadu na rok výroby.