Podobný systém s názvom Super Cruise od Cadillacu už funguje a aktívne meria pozornosť vodiča podľa kamier. BMW by malo podobný systém podľa Automotive News už onedlho ponúknuť pre novú X5-ku za príplatok 1 700 dolárov.
Samozrejme, Tesla dokáže jazdiť celkovo bez držania rúk dlhší čas, na internete však uvidíte množstvo videí, kde systém zazmätkoval a bola z toho skoro nehoda. Pri BMW by mal systém fungovať na rovnakom princípe ako u Tesly, teda kontrolovať pozornosť vodiča podľa kamier. U Cadillacu sú to infračervené kamery, BMW má lacnejšie optické, ktoré môžu mať problém s polarizačnými okuliarmi.
Kamery na sledovanie pozornosti vodiča majú byť na umiestnené na vrchnej časti prístrojového panelu.
Podľa BMW by malo auto dokázať jazdiť bez ovládania pedálov a volantu do rýchlosti 37 mph (60 km/h) na diaľniciach s obmedzeným prístupom, teda niečo ako u nás klasické diaľnice. Služba bude zatiaľ dostupná v USA. Vodič bude stále zodpovedný za situáciu, stále bude musieť dávať pozor, jediné, od čoho ho systém odbremení, je stláčanie plynu, brzdy a otáčanie volantu. Vážne už potrebujeme aj takýto systém? Čo si o tom myslíte?
Pochopil by som absolútne autonómnu jazdu bez vodičovej zodpovednosti, to však ešte dnes vôbec nie je možné. Ak mám teda stále zodpovednosť a musím dávať pozor na premávku, nemám problém s ovládaním pedálov a volantu. A vy?
Zdroj: cnet.com
Prvým BMW s rozšírením asistentom do zápch má byť X5 G05.