„Ide o veľký biznisový potenciál. Nechceme, aby nám ušiel vlak,“ uviedol CEO českej Škody Klaus Zellmer. Šéf automobilky spresnil, že s autonómnymi autami sa nepočíta primárne pre individuálnych záujemcov o kúpu, ale predovšetkým vo firemných flotilách. Jedným z príkladov je medzinárodná europozičovňa Europcar, ktorej kúpu práve finišuje materský Volkswagen.
Prečo sa Škoda rozhodla pre takýto prístup? Dôvod je pomerne jednoduchý – už dnešné, poloautomatizované asistenčné systémy dvíhajú ceny nových áut a tento trend sa s príchodom autonómnych áut ešte posilní. Škoda sa pritom nechce vzdať svojej cenovej stratégie, a preto sa spolieha na to, že autonómne autá ponúkne najmä ako súčasť väčších firemných flotíl.
V rámci tohto prístupu si zákazník jednoducho zaplatí za prenájom autonómneho auta na niekoľko hodín, prípadne uhradí mesačný paušál. Prvým vozidlom, ktoré bude súčasťou pripravovanej schémy v réžii nemeckého koncernu, by mal byť autonómny Volkswagen ID. Buzz. Nemci počíajú so štartom systému predplatného od roku 2025. Zellmer nepovedal, kedy sa pridajú modely Škoda a zároveň ani neprezradil ďalšie detaily o takýchto vozidlách.
„Ak sa pozriete na dnešnú spoločnosť, trend je jasný, prechádzame od vlastníctva áut k ich využívaniu len vtedy, keď ich potrebujeme,“ opisuje Zellmer s dôrazom na to, že česká automobilka práve tu vidí veľký biznisový potenciál, ktorý chce využiť.
Už skôr počas tohto roka sme písali, že Škoda chce novým konceptom, zmenou dizajnu, identity a loga naznačiť prípravy na veľké zmeny. Viac v samostatnom článku.
Zdroj: Autocar