Autonómne systémy sú síce stále v plienkach, avšak testy prebiehajú na „plných otáčkach“. Väčšina z testov je však na rovnej diaľnici, prípadne v zákrutách, ktoré do systému nahrajú podľa mapových podkladov. Čo však spraví autonómny systém v prípade náhlej prekážky, ako je vbehnutie chodca do jazdnej dráhy?
Ak sa autonómny režim dokáže vyhnúť náhlej prekážke? Je naozaj pripravený do reálnej premávky a do nečakaných situácií?
Práve s touto nástrahou sa popasovala značka Renault a predstavila skúšky, na ktorých prezentovali „vyhýbací“ manéver autonómneho systému. Ten nebol nahratý a systém tak dopredu nevedel, v ktorých miestach sa mu nafúkne príslušný vzduchový vak.
Vyhýbanie pred prekážkou simuloval z jednej strany nafúknutý vak.
Testom si najprv prešli profesionálni vodiči, ktorých skúsenosti dokázali „naučiť“ aj umelú inteligenciu. Renault tvrdí, že systém je v týchto podmienkach rovnako dobrý, ako profesionálny vodič. Názorné video ukazuje, že nepredvídateľnej prekážky dokáže systém naozaj obísť. Testy prebiehali v americkom Silicon Valley. Renault plánuje takto upravený autonómny systém inštalovať do vozidiel najneskôr od roku 2022. Čo si myslíte vy? Je prednejšie testovať správanie autonómnych systémov na diaľniciach a zákrutách alebo skúšať ich schopnosť vyhnúť sa nepredvídateľným prekážkam?
Zdroj foto: Renault
Renault nazval systém Callie.