Jazda v Čine musí byť pre našinca zážitkom. Odlišnú dopravnú situáciu znázorňuje aj fakt, že Čína vyžaduje pre zahraničných turistov ich vlastný čínsky vodičský preukaz, ináč nemôžu v tejto ázijskej krajine šoférovať. Na rôzne situácie z tejto krajiny tak musia byť pripravené aj najnovšie autonómne systémy.
Autonómny režim bude fungovať aj v Ázii, preto musia zbierať dáta aj napríklad z čínskych ciest.
Ako však niečo podobné nasimulovať? Je to prakticky nemožné. Práve preto začali v čínskom Šanghaji s testom autonómneho režimu, ak sa to tak dá nazvať. Hlavnou úlohou je zbieranie dát, ktoré budú následne analyzovať. Po Číne budú nasledovať ďalšie kontinenty, systém tak v budúcnosti môže byť pripravený naozaj na rôzne dopravné situácie.
Najväčším problémom dopravy v Číne je vysoká hustota automobilov, ale hlavne rôzne správanie tamojších vodičov. Odlišnosťou sú tiež značky s čínskymi znakmi, ktoré nekorešpondujú s celosvetovo zavedenými názvami alebo rôznymi značeniami na vozovke. Napríklad u nás typický prechod pre chodcov s bielymi pásmi nájdeme v Číne aj na diaľniciach. Nie sú to však prechody pre chodcov, ale značia vzdialenosť, ktorú by sme mali dodržiavať od vozidla jazdiaceho pred nami.
Ďalším rozdielom sú dopravné značky a vodorovné nápisy v čínskych znakoch.
Mercedes-Benz za minulé roky už prešiel cez viac ako 175 testovacích jázd a súčasné asistenčné systémy najazdili v testovacom režime už viac ako 9,5 milióna km. V rámci programu „Intelligent World Drive“ už Mercedes testoval jazdu na diaľniciach v Nemecku, teraz sú na testovaní systémov a zbieraní dát v Šanghaji. Nasledujúcou zastávkou bude Austrália, potom Južná Afrika a ukončí to Las Vegas. Všetky podklady zozbierané na tejto akcii pomôžu k lepšiemu vývoju autonómneho režimu, ktorý by tak mal fungovať spoľahlivo po celom svete. Čo myslíte, podarí sa im to na prvýkrát?