Testovacie Audi A7 menom Jack jazdí čoraz prirodzenejšie
Aj šéf Audi, Rupert Stadler, si myslí, že konektivita a autonómny režim budú v budúcnosti dôležitejšie ako samotné jazdné vlastnosti. Automobilka preto pokračuje vo vývoji autonómneho režimu a chce dať určitý druh autopilota novej generácii Audi A8. Najskôr však treba autopilota naučiť šoférovať tak, ako by to robil človek. Rovnakú myšlienku už prezentoval aj Jaguar, ktorý chce, aby autá nejazdili ako roboti. Tu určite mnohým z vás napadne, že veľká skupina jazdí úplne hrozne, agresívne a má veľa nebezpečných zlozvykov. Prečo by teda autonómne autá mali jazdiť ako ľudia? Nuž, automobilky, samozrejme, nechcú učiť autá negatívne správanie. Chcú, aby jazdili ako slušný, skúsený vodič. V záujme väčšej bezpečnosti a plynulosti premávky.
Stále ľudskejšie správanie
Práve takto sa snažili naprogramovať testovacie autonómne Audi A7, ktorému dal vývojový tím prezývku Jack. Auto napríklad predbieha kamióny väčším oblúkom a už pred samotným manévrom dá smerovku a priblíži sa k čiare, aby naznačilo ostatným účastníkom premávky, že sa ide preradiť. Až následne sa preradí z pruhu do pruhu. Autopilot Audi tiež vyhodnocuje situáciu pri pripájaní sa iných vozidiel. Vie tak určiť, či má auto pribrzdiť, alebo pridať v záujme čo najväčšej plynulosti dopravy. Na tento účel počítač v aute spracováva signály zo všetkých senzorov a vytvára aktuálny obraz diania okolo auta.
Automobilka okrem zdokonaľovania systému spolupracuje aj na vývoji infraštruktúry. Znamená to, že pomáha vyvíjať cesty, ktoré by komunikovali s autonómnymi autami a dokázali tak lepšie riadiť tok premávky. Znamená to, že napríklad informácie z rôznych premenlivých informačných tabúľ by sa automaticky posielali aj do áut. Sú to napríklad informácie o zápchach, či prácach na ceste. Auto, prípadne aj vodič, by tak vedeli skôr reagovať a prípadne zvoliť inú trasu. Takýto testovací komunikatívny úsek diaľnice A9 postavilo nemecké ministerstvo dopravy. Spolu s automobilkami ako Audi sa snažia vytvoriť určitý komunikačný štandard. Cieľom je ale aj vyvinúť štandardné dopravné značenie tak, aby ho auto vedelo zaregistrovať skôr. Ďalším krokom by mala byť komunikácia medzi autami idúcimi po tejto istej ceste. Tie by sa potom mali vzájomne varovať pred nebezpečným situáciami na trase. Ani to však nie je úplná novinka a na systéme komunikácie medzi autami už pracuje aj Toyota, alebo Jaguar Land Rover.
Zdroj: Audi