Jedna vec je celkový zoznam konkrétnych áut, ktoré tu nájdete, druhá je oficiálna prítomnosť značky na výstave. Je skvelé, že po Inchebe sú porozhadzované aj mašiny ako Ferrari (spolu asi 3 kusy), Porsche (spolu snáď do 10 kusov), Lamborghini či Rolls Royce. Tieto zväčsa v Exclusive salóne v samostatnej sekcii, ktorá je už roky lákadlom a skvelou súčasťou výstavy na Dunaji. Všetko čo si môžete je odfotiť ich samotné, alebo s hosteskami. Ťažko však budete hľadať dostatočne fundovanú osobu na zasvätenú debatu o nich. Nehovoriac o tom, že väčšinu z nich si naozahj zblízka ani nepozriete. Zvnútra už vôbec nie. Z najznámejších značiek prítomných na Slovensku, ktoré na Autosalóne pre rôzne dovôdy nevystavujú spomeniem Audi, BMW, Dacia, Quoros, Renault, Subaru, Mitsubishi, Lexus, Mini...
Naopak, najväčším prekvapením výstavy pre mňa je prítomnosť drobného a nenápadného súkromného vystavovateľa teslaclub.sk Na vlastné náklady, bez ambícií či vôbec možnosti na tom v budúcnosti priamo profitovať (Tesla predáva autá priamo cez internet, nevyužíva predajcov ani dovozcov) tu chalani z okresu Partizánske ako jedni z prvých majiteľov revolučnej Tesla S prezentujú nie len samotné auto, jeho "vesmírne" technológie a dychberúce možnosti, ale aj postoje a filozofiu firmy zkladateľa a vizionára Elona Muska. Na tomto stánku dostanete až neočakávanú nálož informácií. Len sa nehanbite opýtať. Je až náročné ich spracovať. Nemusíte byť nadšencom elektromobility, ani priaznivcom áut neviditeľnej energie, no Testla model S nemožno prehliadať, ani ignorovať. Toto auto v USA spôsobuje revolúciu už teraz.
Samozrejme, na výstavu pôjde drivivá väčšina priaznivcov klasickej mobility a spaľovacích motorov, medzi ktorých sa stále počítam aj ja. Týchto návštevníkov láka Incheba na až neuveriteľných 60 slovenských premiér. S trochou vtipu a nadsázky sme sa so známimi bavili o tom, že polovička týchto premiér sú nové hostesky, ktoré na automobilovej výstave doposiaľ nikdy neboli :) No treba povedať, že väčšina z nich stojí za pohľad. Dnes večer vám väčšinu z nich prinesieme v samostatnej galérii momentiek a póz z výstavy.
Tretím dôvodom prečo sa tu oplatí zavítať sú viaceré mimoriadne zaujímavé autá pre skutočných petrolheadov, alebo teda autopacientov. Všetky ich asi nevymenujem, no mne v pamäti utkveli minimálne tieto: Alfa Romeo 4C, Rolls-Royce Drophead Coupé, VW Golf GTI I, VW Golf GTI VII a VW Golf R, tiež Beetle GSR, Ford Focus ST Combi, nový Ford Mondeo, Škoda Octavia Scout a pôvodný asi hlinený model Škoda Vision C. Mercedes sa blysol viacerými horúcimi novinkami ako trieda GLA, nové Céčko a superluxusné S Coupé. V Hyundai púta záujem mnohých pánov a dámy elegantná limuzína Genesis sedan, Opel dráždi konceptom Astra OPC Extreme, v Jaguari sa nedá odolať novému F type Coupé, Rover doslova magneticky priťahuje kúskami Range Rover a Range Rover Sport, Kia prezentuje modernizovaný Sportage, Toyota odhalila novú generáciu drobca Aygo, Peugeot má pre fanúšikov rýchlych kolies hneď niekoľko peciek ako 308 R, RCZ R či rely špeciál 208 R2. Rodinne založení budú iste okukovať aktuálne auto roka model 308 SW, alebo teda kombi. Priaznivcov japonských značiek poteší Mazda so skvelými typmi Mazda6 a Mazda3 zladené do krásnej červenej metalízy a Honda osloví najmä Civicom Tourer.
Len pripomeniem, že výstava, ktorú otvorili včera potrvá do nedele 13.04. Ak sa rozhodnete ju navštíviť, rozhodne odporúčam skombinovať program prechádzania pavilónov s doplnkovým dianím na voľných plochách, ako napríklad Otvorenie sezóny v nedeľu, alebo pre tých z väčšej diaľky aj útok na neďaleké nákupné strediská. V opačnom prípade netreba v Inchebe rátať s celodenným programom.
autor foto: Miro GLASA