Concept Quattro stojí na o 15 cm skrátenej platforme ostrého kupé RS5. Rovnaký prístup skráteného podvozka pre lepšiu ovládateľnosť a agilitu použili už pri Ur Quattro. Mrštnosť a čipernosť zlepšili aj tým, že pre koncept nepoužili relatívne veľký a ťažký V8, ale podstatne kompaktnejší a ľahší prepĺňaný 5-valec z modelu TT RS. Presne ako mala legenda. 2,5 liter TFSI je podľa všetkého v koncepte osadený pozdĺžne.
5-valce majú v histórii Audi, zvlášť v modeloch Audi Quattro pevné miesto. Po minuloročnom príchode najostrejšieho modelu kupé TT RS sa k nim, zdá sa, Audi o5 vracia. Motor v tomto koncepte je úpravami vyladený na rovných 300 kW (408 k), čo je o 50 viac ako v sériovej verzii TT RS. Krútiaci moment stúpol o 30 Nm, zo 450 na 480 Nm. Silu permanentne prenáša na všetky kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku (info z videa o 7 stupňovej DSG bola dezinformácia) a novú generáciu pohonu quattro s korunovými kolesami a asymetrickým rozdelením hnacieho momentu v prospech zadnej nápravy (40:60).
Radikálna snaha o jazdné vlastnosti a minimum zotrvačnosti Audi Quattro Concept sú zrejmé aj z ďalších faktov, ako kratší zadný previs o 200 mm a celková výška -40 mm v porovnání s RS5. Karoséria je z hliníka a karbónu. Váži len 159 kg! Šetrili sa v interiéri. Je vybavený dvoma ultraľahkými sedadlami a výlučne digitálnymi prístrojmi. Výsledkom je pohotovostná hmotnosť skvelých 1300 kg, čo je napríklad až o 200 kg menej, ako má Audi TT RS. Po tomto asi neprekvapí, že 4,28 m dlhé kupé vypáli z 0 na 100 km/h len za 3,9 sekundy. Audi Quattro Concept má predné 5-prvkové závesy a vzadu dvojité lichobežníkové ramená. 20" disky s centrálnou maticou ukrývajú keramické kotúče bŕzd.
Horúcou informáciou z posledných dní vyše dvojtýždňového autosalónu v Paríži je táto správa: Audi si za rozhodnutím nestavať také auto aspoň malosériovo až tak soicky nestojí. Údajne sa práve zvažujú možnosti obmedzenej výroby. Stefan Reil, šéf vývoja v Quattro GmbH uviedol, že Audi nemá skúsenosti s budovaním malých sérií áut. Obáva sa, že by cena nového Quattra by bola neúmerne vysoká. Predbežne sa totiž ráta s produkciou 200 až 500 exemplárov. Cena by nemala presiahnuť hranicu 100 000 eur. Nemci sa preto obrátili na Italdesign, ktorý spracoval vývoj štúdie Quattro Concept. Zároveň má skúsenosti s produkciou rôznych exotických áut v malých sériách. Italdesign zatiaľ nič potvrdil. Prípadný štart výroby je preto stále v nedohľadne, ale...
Prečítajte si ešte raz prvú moju vetu. Ak tu má byť o 2-3 roky, mnohým z nás to bude pripadať, akoby prešli 2-3 mesiace...