Na starý kontinent prináša Cadillac na rok 2011 typu CTS vo verziách sedan, kupé a kombi a tiež SUV SRX. Tieto je možné objednávať cez prestavanú predajnú sieť Cadillac, ktorá má na vybraných trhoch v EÚ dovedna 40 predajní. To teda vôbec nie je veľa, práve naopak. Zdá sa, že ďalší nový štart je veľmi opatrný. Slovensko tam nepatrí, jediné oficiálne predajné miesto Cadillac v Bratislave na Rožňavskej ulici už nefunguje.


Zástupcovia značky tvrdia, že Cadillac od svojho znovuzrodenia v Európe, ktoré predstavili na jarnom autosalóne v Ženeve urobili veľký postup. Sieť predajcov sa naďalej buduje, aj keď nie tak rýchlo, ako sme si mohli v prípade top značky koncernu GM predstavovať. Cadillac však chce zostať medzi prémiovými značkami a bojovať s nimi na všetkých frontoch. Nás na TopSpeed.sk najviac zaujíma ich top ponuka, ktorou sú už desaťročie modely V.

Pred časom sme vám ukázali krátky reklamný film o CTS-V sedan na Nurburgringu, kde si Cadillac brúsi pazúry na titul najrýchlejšieho sériového sedanu.

Aj keď mnohí fajnšmekri Véčka poznajú z USA, modely 2010 CTS-V a CTS-V Coupé mali v Paríži Európsku premiéru. Pozrite si krátke videá z autosalónu týchto vyše 560 koňových beštií so 6,2 litrovými prepĺňanými motoromi V8. Prinášame tech. info o verzii kupé, ktorá je z hľadiska údajov na jazdenie o čosi zaujímavejšia. Coupé má totiž o čosi nižšiu hmotnosť, má o viac než 20 mm širší rozchod zadných kolies, je o cca 50 mm kratšie a nižšie.

Cadillac CTS-V Coupé
Technické info:


Motor:
celohliníkový 6 162ccm, V8 kompresor a medzichladič
vŕtanie x zdvih: 103,2 x 92 mm (podštvorcový motor)
max. výkon: 415 kW (564 k) / 6 100 ot
max. krútiaci moment: 735 Nm / 3 800 ot
kompresný pomer: 9,1:1
rozvod: 2xOHC, 2 ventily na valec
kompresor: Eaton RG19


Pohon:

manuálna 6 stupňová prevodovka Tremec 6060
pohon zadných kolies
samosvorný diferenciál

Podvozok:
Brembo brzdy - predné kotúče 380 x 32 mm s vnútorným chladením, 6-piestikový hliníkový strmeň, zadné kotúče 373 x 28 mm s vnútorným chladením, 4-piestiky hliníkový strmeň, nezávislé zavesenie všetkých kolies, priečne stabilizátory p/z, Magnetic Ride Control - adaptívne pruženie,

kované disky rozmerov 9x19" a 9,5 x  19",
pneu Michelin Pilot Sport PS2 s rozmermi 255/40R19 96Y a 285/35 R19 99Y
hrebeňové riadenie
2,7 otočení volantu od kraja po kraj


Rozmery a hmotnosti:
d x š x v: 4 789 x 1 883 x 1 422 mm,
rázvor: 2 880 mm,
rozchod: p/z - 1570/1597 mm

pohotovostná hmotnosť: 1 907 kg (1922 - automat)
rozloženie hmotnosti: p/z - 54/46


Dynamické parametre:
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 4,4 s
zrýchlenie z 0 na 200 km/h - 13,2 s
maximálna rýchlosť - 308 km/h (282 km/h - automat)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 34 obrázkov