2010 Hyundai Genesis Coupé

2010 Hyundai Genesis Coupé :)

A to je naozaj veľká škoda, priatelia. Toto je totiž frontálny útok na tradičných vyznavačov výkonných veľkoobjemových kupé s pohonom zadných kolies. Genesis Coupé je prvý Hyundai s pohonom zadných kolies. Športiak vyrábajú v meste Ulsan v Južnej Kórei, kde malo auto premiéru koncom roka 2008. Do USA ho vozia od februára 2009 a aj vďaka skvelej cene tu má celkom úspech. Apropó cena, základný model s dvojlitrom turbo stojí v USA len 22 000 dolárov bez DPH, V6ka ako táto v našom video začína už na 25 000 dolároch bez DPH. Ak by som to mal len na hrubo prerátať na Euro a pridať k tomu našu 19% daň, stále by sme sa bavili o skvelých cca 19 000 € pre základný model a 21 500 € za model 3,8 V6. Jasné, tak jednoducho to iste s prepočtami cien nefunguje. Ale ak by som k tým cenám prirátal aj naše 16% dovozné clo pre osobné vozidlá, bolo by to 22 040 € a 24 940 €.

Hyundai v USA dodržalo sľub z autosalónu New York, kde pri premiére tohto typu tvrdili, že to bude najlacnejší sériový 300+ koňový športiak na svete. A nie len to. Hyundai pozorne prečítalo tamojší trh a do USA nosí až 6 rôznych verzií tohto kupé. Úplným základom je veľmi stroho vybavená 2,0T verzia s výkonom 160 kW (216 k), ktorá môže byť vybavená 6-stupňovým manuálom, alebo 5-stupňovým automatom.

Sériovo má toto auto 18" hliníkové disky, 320 mm predné kotúčové brzdy, prednú rozperu, kožené prvky interiéru (volant a páka), volant s ovládačmi audio, el. okná, klímu, palubný počítač, projekčné svetlá, tempomat, bluetooth, prípojku na iPod, predné a bočné airbagy, ABS a stabilizáciu. Veľmi slušná nálož!

Výbava PREMIUM má navyše elektrické sedadlá, 360 wattovú muziku Infinity s 10 repro, štart na gombík, automaticky stmavované zrkadlá, strešné okno a navigáciu. V USA len za 24 250 dolárov, po mojich prepočtoch u nás teoreticky zhruba za 24 170 €.

Hyundai Genesis Coupé

Hyundai Genesis Coupé

Tretím modelom ponuky je špeciálna verzia Track. V ponuke len so 6-stupňovým manuálom má 19" disky, semisliky Bridgestone Potenza RE050A, 4-piestikové predné brzdy Brembo s priemerom 340 mm, samosvorný diferenciál Torsen, polokožený interiér s alacantrou, hliníkové pedále, zadný spojler, xenóny, hmlovky a navigáciu, to všetko za cca 26 660 €.


Úplne ma dostala verzia R-Spec určená pre mladých tunerov. Základ vychádza z modelu Track, no lacnejšia o celých 3 000 dolárov. Tie necháva tunerom na individualizáciu svojho kupé a teda z obchodu si nevezmete xenóny, kožený interiér ani navigáciu. Všetko ostatné spomenuté pri Track je v cene cca 23 670 €!

Hyundai Genesis Coupé R-spec

Hyundai Genesis Coupé R-spec

Nasledujú verzie V6. Základná by sa pohybovala od 24 940 € do 26 000 € v prípade voľby automatu. Má kožený interiér, hmlovky, pochrómovanú masku chladiča a lesklé štítky na dverách. Lepšia Grand Touring by bola drahšia o cca 2 500 € a do mixu pridáva spomínané prvky z verzie PREMIUM a navyše cúvacie snímače, vyhrievané zrkadlá a sedalá.


Poslednou verziou je V6 TRACK, ktorá má prakticky všetko zhodné s 2,0T Track, až na možnosť okrem automatu vybrať si aj manuál. Tieto by v EÚ mohli teoreticky byť za 29 400 € alebo 30 900 €!


Hyundai Genesis Coupé svojimi cenami doslova šokoval nie len novinárov, ale aj verejnosť. Cenovka na základnej 3,8 l V6 verzii na autosalóne v Paríži, žiaľ, prekračovala sumu 33 000 €. Nie je to síce žiadna horibilná suma, ale nejedného fanúšika športiakov môže po prečítaní tohto materiálu riadne mrzieť a zaujímať, kde sa nabralo tých 6 000 - 8 000 € naviac? Každopádne, dobrou správou je, že Genesis Coupé sa začína predávať v niektorých krajinách EU. Ak ho niekto z vás naozaj veľmi chcel, od r2011 vám bude bližie než kedy doteraz.

Hyundai Genesis Coupé R-Spec

Hyundai Genesis Coupé R-Spec

Na záver ešte základné technické parametre:

2+2 miestne kupé (pre Európana však celkom plhohodnotné 4 miestne kupé)
motor vpredu pozdĺžne, pohon zadných kolies

2,0T - 160 kW (217 k) a 302 Nm
3,8 V6 - 228 kW (310 k) a 361 Nm

6-stupňový manuál aj automat (od r2010)

Maximálka: 220 km/h a 240 km/h (el. obmedzené)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,2 a 6,1 s


Perlička: základ motora 2,0T je rovnaký ako má Lancer EVO. Oba motory sú výsledkom spoločného vývoja Hyundai, Mitsubishi a Chrysler. Hyundai verzia používa elektroniku Siemens. Motor má ostrek piestov motorovým olejom pre lepšie chladenie a výdrž. Hyundai tvrdí, že Genesis Coupé je až o 24% tuhšie v krute ako BMW M3 E46. Toto však nie je celkom férový parameter, pretože BMW má od roku 2009 na trhu už M3 E91 a E92, ktoré sú v tomto parametri ďalej nie len kvôli bezpečnosti, ale aj podstatne väčšiemu výkonu motora V8.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 22 obrázkov