Odľahčená verzia LP570-4 Superleggera váži bez náplní 1 340 kg - najľahší športiak v kategórii. Sériové Gallardo LP560-4 Coupé má o 70 kg viac. V porovnaní s 999 kg Sesto Elemento sú to oba supertučné supercars!
Lamborghini Sesto Elemento
Spomínaná hmotnosť len 999 kg je o to šokújúcejšia keď sa dozviete, že tento superšport má nie len kompletný hnací agregát V10 z verzie Gallardo LP570-4 Superleggera, ale aj pohon oboch náprav s až 45% zadným samozáverným diferenciálom. Vďaka agresívnej odľahčovačke je toto čierne zlovestné delo schopné páliť na stovku len za 2,5 s a dosiahne vraj rovných 300 km/h. Pre porovnanie, odľahčená verzia LP570-4 Superleggera váži bez náplní 1 340 kg, čo z nej robí najľahší športiak vo svojej kategórii. Superleggera je oproti sériovému Lamborghini Gallardo LP560-4 Coupé ľahšie o 70 kg. No v porovnaní s hmotnosťou Sesto Elemento sú to oba tučné supercars :)
Tak rozsiahle použitie karbónu podľa Lamborghini doposiaľ nik z výrobcov automobilov ešte nepodnikol. Presný názov tejto technológie v angličtine je CFRP, teda Carbon Fiber Reinforced Plastic. Lamborghini tvrdí, že je jediné, ktoré zvládlo nie len návrh, výrobu, testovanie a otypovovanie, teda schválenie tohto výrobného procesu materiálu CFRP pre výrobu. Aby ste v tom mali jasno, Sesto Elemento má z uhlíkových vlákien nie len karosériu, ale aj celý predný rám, nosný monokok a disky kolies. Dokonca aj hnacie hriadele sú upečené z karbónu. Výfukové diely v koncovej časti sú zas z materiálu Pyrosic, čo je moderný sklo-keramický žiaruvzdorný materiál až do 900 oC.
Lamborghini Sesto Elemento vyzerá z hora takmer rovnako dlhé ako široké. Mnohým môže tvarom a farbami pripomínať viac zbraň než auto...
Keďže výkon pravouhlého desaťvalca s objemom 5 204 ccm je 570 k, teda 419 kW pri 8 000 ot, výkonová hmotnosť tejto beštie je doslova strašidelných 2,38 kg/kW! Litrový výkon motora je 80,5 kW/l, čiže takmer 110 k/l. Čo však nemožno číslami vyjadriť je žiletkovo ostré riadenie a reakcie na zmenu smeru jazdy, či zmenu dynamiky - akcelerácia a decelerácia. Zároveň však tvrdia, že spotreba paliva zďaleka nie je taká strašidelná, ako by bola v prípade mašiny s hmotnosťou o 300+ kg.
Lambo technológiu spracovania uhlíka rieši prostredníctvom dvoch svojich vývojových centrier ACRC a ACSL, teda (Advanced Composite Research Center) a (Advanced Composite Structures Laboratory). Spolupráca s firmou Boeing priniesla niekoľko svetových patentov na technológiu.
Lamborghini Sesto Elemento má v interiéri len to nevyhnuté, aby jazda v aute nebola doslova bolestivá.
Lambo tvrdí, že budúcnosť superšportov v stále silnejšom tlaku na spotrebu a emisie je v superľahkej konštrukcii. Tá vodičovi zároveň prinesie aj ostrejší jazdný zážitok a v neposlednom rade ponúka dizajnérom možnosti ešte viac sa vybúriť s tvarmi nových superstrojov.
Pozrite si napríklad tvar prednej a zadnej "kapoty". Prostredníctvom dvoch rozmerných trojuholíkových otvorov má zvýšenú pevnosť a odvádza chladiaci vzduch nasatý prednou časťou k brzdám a určený pre zvýšený prítlak smerom k čelnému sklu a bočnými otvormi v blatníkoch. Samotné svetlá sú tiež superľahké, okrem bi-xenónovej technológie majú 4 výkonné LEDky. Veľmi široké zadné blatníky majú pred kolesami otvory pre chladiče motora a prevodovky. Je len samozrejmé, že na aute ako toto sú použité kabón-keramické brzdy.
Lamborghini Sesto Elemento je prudkým návratom k hranatým superšportom zo 70. a 80. rokov
Tvorcovia sú mimoriadne hrdí na takmer formulové spravanie aerodynamiky zadnej časti. Veľmi krátky previs a rozmerné krídlo sú len začiatok. Pokračuje to rozmerným difúzorom a vzduchovym deflektorom uprostred. Úplnou chuťovkou je vyústenie výfukových koncoviek v stojanoch zadného spojlera - inšpirácia z monopostov. Výbornou správou je, že z uhlíkových vlákien je možné urobiť naozaj veľké panely, ktoré doposiaľ vyrábané z plechu bolo nutné pre hmotnosť a vibrácie deliť na viac kusov.
Dcérska spoločnosť Audi AG síce neplánuje sériovú, ba ani kusovú výrobu Sesto Elemento. Vedúci značky však vehenemtne tvrdia, že všetky budúce superšporty značky budú týmto konceptom poznačené.