Elektromobilita sa už dávno netýka len segmentu osobných áut, naopak, hybridné technológie a elektromotory si našli cestu aj k ťažkej technike nákladných áut a autobusov. Ak sa vo svete „ťažkej váhy“ objaví zaujímavosť, nezaškodí, aby ste sa o nej dozvedeli aj na TOPSPEED.sk
Kabína súčasnej Avie pôsobí veľmi solídnym dojmom.
Nafta je dobrá, ale emisie nepustia
Súčasný výrobný program Avie dnes pozná len málokto, jej model Avia D 120 Initia pritom rozhodne stojí za pozornosť. Fabrika ho vyrába dokonca s pohonom 4x4 a aby zostala verná tradícii, v ponuke lakov pre kabínu nesmie chýbať ani tradičný modrý odtieň RAL5010 (na želanie dokáže fabrika autá lakovať aj metalickými farbami). Na pohon súčasnej Avie D 120 Initia (Euro 6) slúži prepĺňaný naftový štvorvalec 4,5 R4 (Cummins ISB4.5E6) s výkonmi 134 kW (182 k) a 750 Nm alebo 152 kW (207 k) a 850 Nm. Ten posiela výkon na zadné alebo všetky kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku, pričom sú na výber dva prevodové pomery zadnej nápravy (4,1 a 4,56).
Avia sa však rozhodla sériovú výrobu naftových verzií tento rok ukončiť. Dôvodom sú stále prísnejšie emisné normy. Podľa generálneho riaditeľa Avie, Tomáša Adamca, sa automobilka ďalej sústredí na vývoj a výrobu elektrických vozidiel, ktoré majú veľký potenciál. „Avia jedná s partnermi, ktorí by dodávali časti vozidiel,“ potvrdzuje jeho slová hovorca automobilky Daniel Potocký. „Nové vozidlá by boli vhodné napríklad pre mestskú a prímestskú prevádzku.“. Pre projekt elektrických nákladných áut bude Avia dodávať podvozky aj kabíny, partner by sa postaral o akumulátory a elektromotory. Podľa predpokladov vedenia Avie by sa ročná produkcia elektrických Avií mohla pohybovať v niekoľkých stovkách vyrobených kusov. Pre úplnosť dodávame, že od roku 2016 patrí automobilka Avia do skupiny Czechoslovak Group.
Spomínate si na ňu? Avia A15/A30 bola licenčným výrobkom, francúzsky originál niesol značku Saviem.