IM Motors patrí k dlhému zástupu mladých, v Európe neznámych automobiliek, v tomto prípade však za ňou stoja ostrieľaní hráči. Založil ju koncern SAIC spolu s firmami Alibaba Group a Zhangjiang Hi-Tech a na domácom čínskom trhu od roku 2021 predáva elektrický sedan L7.

Vlani sa táto nová značka objavila na stránkach svetových médií potom, ako Audi oznámilo, že nadviazalo s IM Motors technickú spoluprácu. Presnejšie povedané... Nemci začnú používať jej platformu pre elektromobily vyvíjané pre čínsky trh kvôli fiasku s meškajúcou vlastnou platformou SPP koncernu Volkswagen.

Už tento fakt naznačuje, že nutné brať IM vážne, tým skôr, že jej produkty čoskoro pristanú aj pri brehoch starého kontinentu.

Už začiatkom budúceho roka sa v Európe začne predávať nový elektrický sedan L6, využívajúci šasi nazvané iO Origin. Je vybavené 875-voltovou architektúrou, ktorá umožňuje nabíjanie výkonom až 396 kilowattov, čím IM za sebou zanecháva i modernizované Porsche Taycan (jeho maximálny nabíjací výkon je 320 kW).

IM L6 má byť dostupné s rôznymi typmi batérií, okrem iného i klasickými lítiovo-iónovými, SAIC však prostredníctvom internetových stránok MG už oznámil, že hlavnou hviezdou budú akumulátory s pevným elektrolytom.

Kým klasické „li-ion-ky“ majú L6 poskytnúť dojazd okolo 600 kilometrov, s novým typom batérií to má byť až 800 kilometrov. A nie, nemá ísť o údaj podľa čínskej normy CLTC. SAIC vyslovene uvádza metodiku WLTP.

Interiér L6 by mal byť zhodný s novým LS6.

Dynamika superšportu

Štvordverové auto odhalené v Ženeve má dĺžku 4931 mm, šírku 1960 mm, výšku 1474 mm a rázvor náprav 2950 milimetrov. Jeho interiér nám Číňania zatiaľ neukázali, špionážne fotky ale dokazujú, že je na chlp rovnaký s príbuzným modelom LS6, v podstate skrátenou verziou „eL-šestky“.

Na bližšie technické údaje budeme musieť ešte pár týždňov až mesiacov počkať, ale výrobca sľubuje špičkovú dynamiku, konkrétne zrýchlenie z miesta na stovku „pod 3 sekundy“. Je preto dosť možné, že L6 dostane dvojicu elektromotorov s kombinovaným výkonom 787 koní, ktoré dostalo IM LS6. Práve tento model sa v Číne začína predávať ako konkurencia Tesly Model Y za približne 37 400 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: IM Motors, Autocar, Carnewschina