BatMobil alias Nissan DeltaWing

BatMobil alias Nissan DeltaWing

Pohonnou jednotkou bude prepĺňaný štvorvalcový motor DIG-T (Direct Injection Gasoline - Turbocharged) o objeme 1,6 litra ktorému bude, po správnosti, chutiť benzín. Jeho výkon je 300 k (teda približne polovičný ako u iných špeciálov) avšak vďaka pokrokovej konštrukcií monokoku a nízkej váhe dokáže tento špeciál jazdiť časy na úrovni tried LMP1 a LMP2. Teda na absolútnej špičke...

Nissan tvrdí, že aktuálne špeciály na LeMans sa svojou technológiou a zameraním na hony vzďalujú svojím sériovým súkmeňovcom. A presne toto chcú japonci zmeniť - nasadiť techniku, ktorá má svoj základ vo svete sériových áut a ďalej ju zdokonaliť najmä po stránke efektívneho "narábania" s palivom. Dokonca tvrdia, že použitý motor je takmer identický s tým, aký nájdeme napríklad v sériovom Nissan Juke DIG-T. Zaujímavé a odvážne tvrdenie.

Už na prvý pohľad je jasné, že toto auto je niečo úplne iné ako ktorýkoľvek konkurent na štartovom rošte. Zoberte si napríklad celkový tvar, rozloženie jednotlivých prvkov alebo pozíciu pilota. Ten sedí úplne vzadu takmer nad zadnou nápravou a pozerá vpred cez "kapotu" o dĺžke futbalového ihriska. Predná náprava je podstatne užšia ako tá zadná a celkové rozloženie hmotnosti je tiež netradičné. Takmer celá hmotnosť je sústredená na zadnú časť.

Nakoľko je toto skutočne netradične riešené auto, môžete sa staviť, že nebude spĺňať takmer žiadne aktuálne predpisy. A presne tak aj je, takže jeho prvý štart sa uskutoční v triede experimentálnych automobilov a na jeho kapote bude svietiť číslo 0. Ale aj napriek tomu je sympatické, že organizátor dovolil štart pre DeltaWing.

Čo poviete na tento experiment? Aj keď výrobca nezverejnil žiadne iné údaje, tlieskame mu za jeho odvahu!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov