Prvé SUV od Bentley najprv poháňal len netradičný motor W12, neskôr prišla do ponuky aj ekonomickejšia voľba v podobe V8 dieselu, ktorý poznáme napríklad z Audi SQ7. Teraz však prichádza na scénu rovnako V8, avšak spaľujúci benzín.
Až 440 mm voliteľné predné kotúče sú najväčšie, aké si môžete do produkčného auta od výrobcu nechať namontovať. K dispozícii sú pre novú Bentaygu so zážihovým osemvalcom.
Tento motor poznáme napríklad zo sesterského Porsche Cayenne, kde v modeli Turbo tvorí zatiaľ strop ponuky. Maximálny výkon leží na hranici 410 kW (550 k) a krútiaci moment dosiahne svoje maximum 770 Nm. Spaľovací motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Pre Cayenne Turbo zatiaľ najsilnejšia motorizácia, pre Bentaygu ide o základnú zážihovú pohonnú jednotku.
Motor s takmer 2,4-tonovým monštrom zrýchli na 100-ku za 4,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 290 km/h. Porsche Cayenne aj vďaka nižšej pohotovostnej hmotnosti zrýchli na 100 km/h o 0,6 sekundy skôr (so Sport Chrono Paketom za 3,9 sekundy).
Vo výbave nájdeme špičkový audiosystém, vzduchové pruženie na oboch nápravách alebo príplatkový 48-voltový systém vyrovnávajúci náklony karosérie, teda takzvané aktívne stabilizátory. Čo je však iste najväčšou zaujímavosťou, sú príplatkové karbónové brzdy. Tie majú vpredu priemer až 440 mm, čo je najväčšia hodnota medzi produkčnými vozidlami na svete. Musím uznať, že takýto „tanier“ inde len tak ľahko nenájdete ani medzi tuningovými úpravcami. V sérii tak máte 21-palcové disky, voliteľne sú dostupné až 22-palcové, ale aj 20-palcové disky. Menšie pravdepodobne cez „ozrutné“ predné kotúče nenahodíte. Cena by mala oscilovať na úrovni 150 až 155-tisíc eur.
Zdroj foto: Bentley