Doba je ťažká a najmä z pohľadu emisií je dnes na automobilky vyvíjaný taký enormný tlak, že prechodu na elektrický pohon podliehajú aj výrobcovia, ktorí o tom doteraz vôbec neuvažovali, či to dokonca odmietali. Mnohí si síce hovoria, že to inak nejde a podobrom by sa fabriky svojich spaľovacích motorov nikdy nezbavili, na druhej strane dnes ešte nevieme, akú veľkú daň za tak rýchly prechod na elektrický pohon vlastne zaplatíme. Každopádne, strategické rozhodnutia automobiliek musia pod ťarchou hroziacich emisných pokút padať veľmi rýchlo. Koncern Volkswagen, ako jeden z najväčších producentov výkonných benzínových vozidiel (Lamborghini, Bentley, Bugatti...) musí preto rozhodnúť, čo ďalej.
Od roku 2030 sa spaľovacie motory v Bentley majú stať minulosťou.
Lamborghini cez palubu?
Svetom médií už pred časom preletela správa, že sa koncern VW plánuje zbaviť značky Lamborghini. A ako sa hovorí, bez vetra sa ani lístok nepohne. Teraz sa správy o reorganizácii koncernu VW derú na denné svetlo znova a znova je na programe dňa budúcnosť Lamborghini. Podľa dostupných informácií sa skutočne chystá k revolúcii a jednou z možností je predaj Lamborghini. To teraz v rámci podnikovej štruktúry spadá pod ochranné krídla Audi, tam sa má však presťahovať Bentley, ktorého portfólio má lepší predajný potenciál a marže. Aby však mala automobilka budúcnosť a neťahala koncern k zemi, musí prejsť na nový druh pohonu. Verejne to už priznal aj jej aktuálny šéf Adrian Hallmark. „V priebehu nasledujúcich desiatich rokov sa Bentley zmení zo 100 rokov starej spoločnosti na výrobcu nového a udržateľného etického luxusu,“ povedal Hallmark. Zároveň potvrdil, že v roku 2025 automobilka predstaví svoj prvý plnohodnotný elektromobil, o rok neskôr bude celý jej výrobný program elektrifikovaný (plug-in hybridy) a od roku 2030 bude Bentley produkovať výlučne elektrické autá bez spaľovacích motorov.
Ako nakoniec rošády v koncerne VW dopadnú, dnes s istotou nikto povedať nevie, isté nie je ani to, kde nakoniec skončia automobilky Lamborghini a Bugatti, s takmer 100 % istotou sa však dá povedať, že ten, kto chce prežiť, si nakoniec bude musieť nájsť cestu k čiastočnej alebo plnohodnotnej elektromobilite.