Kam až môže vyskočiť váha veľkých luxusných SUV poháňaných batériami, celkom pekne demonštruje nový GMC Hummer EV. Pri pohľade na fotky by ste to možno nepovedali, ale tento elektrický mastodont má pohotovostnú hmotnosť neuveriteľných 4110 kg.
Pritom len samotné akumulátory vážia ako Octavia s menším benzínovým motorom, alebo aby sme boli presní, tak 1325 kilogramov. Niet divu, že technici Bentley majú obavy, aby sa od roku 2025, po nástupe prvých čisto elektrických modelov, do predpísaného limitu 3,5 tony vôbec zmestili, veď priemerná hmotnosť vozidiel tejto značky je momentálne 2308 kg.
Čo s hmotnosťou robia batérie, demonštruje napríklad aj nová mníchovská sedmička. Kým šesťvalcové modely 735i a 740i bez prídavných elektromotorov a akumulátorov vážia „len“ 2150, respektíve 2165 kg, pohotovostná hmotnosť vrcholnej elektrickej verzie i7 je o 565 kg vyššia a celková prípustná hmotnosť je presne na úrovni predĺženej Bentaygy, teda 3250 kg.
Kým BMW tvrdí, že jeho autá už obéznejšie nebudú a podobný názor má i Mercedes, Briti túto istotu nemajú, a preto sa pustili do vyjednávania s Európskou komisiou. Pri nedávnej predpremiére najväčšieho modelu to austrálskemu webu Carsales priznal riaditeľ produktového radu Bentayga – Chris Cole.
Zástupca Bentley prezradil, že za bruselské páky začali ťahať za účasti materského koncernu Volkswagen. „V tejto chvíli a so súčasnými technológiami, bude celková hmotnosť vozidiel narážať na strop platný v Európe. Takto nejako vyzerajú naše argumenty smerom k certifikačným orgánom,“ povedal Chris Cole.
Produktový šéf Bentaygy zároveň hovorí, že súčasné zákony boli navrhnuté tak, aby motivovali automobilky k výrobe ľahších áut so spaľovacími motormi kvôli nižšej spotrebe, ale podľa neho to nemusí byť relevantné, pokiaľ ide o elektromobily. Skrátka britská spoločnosť si myslí, že súčasné zákony o cestnej premávke sú v kontexte s elektromobilitou zastaralé a mali by byť zrušené alebo aspoň upravené tak, aby hranica 3500 kg už nebola prekážkou.
zdroj: Carsalec cez Drive