Popravde... Mulliner Batur ako Bentley veľmi nevyzerá. Bezpohlavne nepôsobí, ale s výnimkou prednej masky nie je ani veľmi generický. A je vážne trochu nezvyklé pozerať na automobil tejto značky a nevidieť na ňom napríklad veľké kruhové predné svetlomety.

Britská značka sa však mení, pretože jej nič iné v súvislosti s legislatívnymi zmenami ani neostáva. Aj ju čaká transformácia súvisiaca s postupným prechodom na elektrický pohon a chce to dať najavo okrem iného i novým štylistickým jazykom.

Bentley hovorí o novej dizajnovej DNA, ktorá bude formovať budúce batériové modely. Než ale prvý z nich dorazí, Briti chceli vyseknúť poklonu veľkému šesťlitrovému dvanásťvalcu, ktorý kedysi adoptovali od koncernu Volkswagen.

Vo svojej najnovšej a zároveň poslednej verzii motor dostal nové nasávanie i medzichladiče, modernizované turbodúchadlá, kompletne titánový výfukový systém a hromadu ďalších drobnejších zmien, ktoré sa vo výsledku podpísali pod zvýšenie maximálneho výkonu na 740 koní a rovných 1000 newtonmetrov.

V Bature (pomenovanom po vulkanickom jazere na Bali) je W12 spárovaná s osemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies so systémom vektorovania krútiaceho momentu a elektronickým samosvorným diferenciálom eLSD.

Podvozok je zároveň doplnený riadením kolies zadnej nápravy, adaptívnym vzduchovým odpružením schopným upravovať svoju tuhosť zmenou veľkosti vaku s tromi samostatnými komorami a nechýba ani 48-voltový elektrický systém ovládania aktívnych stabilizátorov, ktoré dokážu vygenerovať skrutný moment 1300 Nm a aktívnym zásahom v priebehu 0,3 sekundy zabrániť hroziacemu prevráteniu.

O spomalenie novinky sa starajú karbónovo-keramické kotúče s priemerom 440 milimetrov vpredu a 410 milimetrov vzadu v kombinácii s až desaťpiestikovými strmeňmi na prednej náprave a štvorpiestikovými na zadnej.

O dynamike sa automobilka akosi zabudla rozpísať, takže zrýchlenie či maximálku nepoznáme, predpokladáme ale, že Batur s prstom v nose prekoná Continental GT Speed (659 koní a 900 Nm), ktorý zvládne 60 míľ za hodinu (97 km/h) za 3,5 sekundy a môže sa rozbehnúť až na 335 kilometrov za hodinu.

Rozsiahla výbava auta zahŕňa takmer nekonečné možnosti individualizácie, ktoré Bentley a jeho partia v dielňach Mullineru ponúkla osemnástim vyvoleným, takže vymenovávať úplne všetko nedáva zmysel. Ale za všetky zaujímavosti by sme mohli spomenúť kompozity vystužené prírodnými vláknami, „nízkouhlíkovú kožu, ktorá našťastie nie je z ropy, ale stále pochádza z kráv, akurát teda zo Škótska, takže nebolo nutné prevážať ju cez pol sveta.

V kabíne nájdete tiež koberce z recyklovanej priadze, eloxovaný hliník alebo ovládanie prvky vyrobené z 18-karátového zlata či titánu na 3D tlačiarňach. A tomu zodpovedá aj cena. 1,65 milióna libier, teda takmer 2 milióny eur. Bez dane. Kde ich zohnať, sa ale trápiť nemusíte. Celá limitovaná séria je už rozpredaná.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov

zdroj: Bentley