Bentley priznáva, že nastáva súmrak spaľovacích motorov, v tomto prípade dvanásťvalcového agregátu s konfiguráciou do W, ktorý ešte pod taktovkou Ferdinanda Piëcha vyvinul koncern Volkswagen v 90. rokoch a postupne ho rozšíril do najluxusnejších modelov značiek Audi, Bentley i VW.
Práve britská automobilka je dnes poslednou baštou, kde ho ešte nájdete, nepochybujte však o tom, že aj pod kapotami áut s okrídleným „Béčkom“ nad chladičmi sú jeho dni spočítané. Než sa tak stane, dostanú zákazníci možnosť kúpiť si jeho vôbec najvýkonnejšiu verziu, ktorá bude poháňať práve chystaný Batur.
O jeho ručnú výrobu sa postará divízia Mulliner a dizajn má byť viac ako len evolúcia tvarov predchodcu s názvom Bacalar. Bentley tvrdí, že novinka reprezentuje nový štylistický smer značky, pričom jeho základom majú byť „klasické prvky reinterpretované do novej, čistejšej formy“.
Nech už si z týchto slov vyberiete čokoľvek, Batur je skrátka auto, ktoré určí smer budúcich elektromobilov Bentley a má byť prepojením medzi starým a novým. Len pripomíname, že prvý sériový model na baterky je naplánovaný na rok 2025.
Ako sme už spomenuli, Batur je vulkanické jazero na Bali. Má rozlohu 16 kilometrov štvorcových, hĺbku 88 metrov a viac vám o ňom asi povie Google, aj keď s ohľadom na jeho lokalitu je viac ako pravdepodobné, že ste už viacerí mali možnosť vidieť ho aj na vlastné oči. Ale späť k autu...
Svetová premiéra dvanásťvalcového kupé je naplánovaná na záver tohto týždňa, konkrétne na sobotu večer 20. augusta, v rámci Monterey Car Week. Ak budete chcieť, môžete jeho odhalenie pozerať v priamom prenose na internete, v takom prípade ale pripomíname, že v tom čase bude u nás už nedeľa, päť hodín ráno.
Ešte v ten deň vám auto samozrejme detailne predstavíme a pozrieme sa na sľubované zaujímavé prvky v jeho konštrukcii, teda na kompozity využívajúce prírodné vlákna alebo komponenty vyrobené z 18-karátového zlata s pomocou 3D tlačiarne.
zdroj: Bentley