Súčasnú generáciu modelov Bentley Continental GT, Continental GT Convertible a Flying Spur si so šesťlitrovými dvanásťvalcovými motormi už nekúpite. Aj britská klasika podľahla emisným tlakom emisie, aj keď teda asi trochu menej bolestivým spôsobom ako v bežnom mainstreame.
Downsizing v tomto prípade síce znamenal odpis štyroch valcov s objemom dvoch litrov, zákazníci ale stále dostanú preplňovaný štvorlitrový osemvalec a navyše s elektrifikovaným dopingom.
Mínus 102 koní
Doteraz to bola technika s názvom Ultra Performance Hybrid so systémovým výkonom 782 koní a kombinovaným krútiacim momentom 800 Nm. Odteraz si však v prípade skromnejšieho rozpočtu budete môcť objednať aj High Performance Hybrid.
Jeho základom je opäť 4.0 V8 biturbo s mierne skromnejšou charakteristikou. Produkuje 520 koní a 770 Nm a k nemu dostanete rovnaký elektromotor naladený na 190 koní 450 Nm. Celkovo vám auto pri plnej záťaži (a s dostatočne nabitou trakčnou batériou s kapacitou 25,9 kWh) dodá systémových 680 koní a 930 Nm. Inak povedané, novinka prišla o 102 koní a 70 Nm.
Stále silnejší ako W12
Len pre porovnanie, predchádzajúce generácie kupé, kabrioletu a limuzíny s motorom 6.0 W12 biturbo ponúkali 635 koní a 900 newtonmetrov, takže skutočne dostanete o čosi viac. A zásadne sa nemusíte uskromňovať ani v dynamike.
Nové modely so slabším hybridným pohonom stále dokážu akcelerovať z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, teda v prípade Continentalu GT. Kabriolet a štvordverový Flying Spur budú pri rovnakej disciplíne potrebovať 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť všetkých troch áut je potom obmedzená na 270 kilometrov za hodinu, čo je pomerne razantný zostup – kupé so silnejším hybridom je schopné rozbehnúť sa na 335 km/h.
Aby sme nezabudli, Continental GT s novou technikou dokáže prejsť čisto na batériu 85 kilometrov, GTC zvládne 82 kilometrov a viac ako 5,3 metra dlhá limuzína dá podľa metodiky WLTP bez štartovania spaľovacej jednotky 80 kilometrov.
zdroj: Bentley