Zlepšenie atmosférických motorov dosiahli zmenami prúdenia výfukových plynov, redukciou trenia, úpravou systému chladenia a prepracovaním sania.
Toyota tvrdí, že nechce veľmi sledovať trendy v ostatných konkurenčných automobilkách, kde je cestou zníženia emisií a zlepšenia spotreby práve prepĺňanie.
Namiesto toho Ben Schlimme, riaditeľ pre plánovanie pre severoamerické trhy, uviedol, že automobilka investuje a ešte pár rokov plánuje investovať množstvo peňazí do motorov bez prepĺňania. Poslednou novinkou je technológia označovaná ako Dynamic Force v americkom modeli Toyota Camry s atmosférickým motorom s objemom 2,5 litra. Inžinierom sa podarilo skonštruovať výkonnejší motor, s nižšou spotrebou a lepšou tepelnou účinnosťou až o 40 %. Podľa tvrdení riaditeľa to dosiahli prepracovaním štyroch kľúčových oblastí: zmenou prúdenia výfukových plynov, redukciou trenia, úpravou systému chladenia a prepracovali aj saciu sústavu.
V tejto technológii vidia veľký potenciál a chcú ju osadiť aj do ďalších modelov s rôznymi motorizáciami. Predpokladajú nástup aj v Európe.
Prvenstvo v získaní novej technológie sa ušlo americkej Toyote Camry s motorom 2,5 litra.
Zatiaľ čo najväčší americký konkurent, Honda Accord, prešla na modely s turbom, dlhodobý bestseller v strednej triede od Toyoty si výkonovo výrazne polepšil aj v silnejšom prevedení s vidlicovým šesťvalcom s objemom 3,5 litra. Poďme na konkrétne čísla. Motor má v porovnaní s predchodcom 300 koní (pred tým cca o 30 menej) a krútiaci moment 362 Nm, čo je o 25 Nm viac. Camry s týmto motorom a 8-stupňovou prevodovkou dokáže mimo mesta jazdiť za 8,5 litra na 100 kilometrov. V kombinovanej premávke to má byť 10 litrov. To je však pri tomto objeme a výkone veľmi zaujímavá hodnota.