Besný Renault Clio RS 16 má až 275 k

Renault Clio RS 16, malá beštia s motorom z Méganu RS

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Renault na Veľkej Cene Monaka predstavil monštruózne Clio RS 16. Spolu s motorom z Méganu RS má 275 k, 360 Nm, 6-stupňovú manuálnu prevodovku a samosvorný diferenciál.

Keď skĺbite rôzne autá dokopy, väčšinou z to vzíde niečo otrasné, ale keď sa do toho pustí Renault Sport, tak môžeme čakať niečo výnimočné. Športová divízia dala hlavy dokopy,a zmixovali Renault Mégane RS 275 Trophy-R, Renault Clio Cup a rally Renault Clio R3T, výsledok nazvali Renault Clio RS 16 a v piatok ho prvýkrát ukázali verejnosti na práve na Veľkej Cene Monaka.

 

Do besného Clia potrebovali v prvom rade silný motor a tak siahli po tom najlepšom, pod prednú kapotu namontovali kompletné pohonné ústrojenstvo z Renault Mégane RS 275 Trophy-R, to znamená motor, 6-stupňová manuálna prevodovka, samosvorný diferenciál, či chladiaci systém. O poriadny zvuk sa stará výfukový systém Akrapovič. Predná náprava i brzdy majú v rodnom liste napísané Mégane RS 275 Trophy-R, zadnú nápravu zobrali z Clia R3T.

Besný Renault Clio RS 16 má až 275 k

275 k pôvodom z Méganu RS

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Po dizajnovej stránke sa inšpirovali Renaultom Clio Cup, akurát karosériu rozšírili o 60 mm a auto obuli na 19-palcové disky. Difúzor z Clia Cup a krídlo z verzie R3T vytvárajú pri rýchlosti 200 km/h prítlak 40 kg. Lakovanie však má pôvod v tíme Formuly 1. Renault Clio RS 16 identifikujú LED svetlá v tvare šachovnice, RS Vision, kde inžinieri skombinovali hmlovky so svetlami na prisvietenie zákruty a svetlometmi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Renault Clio RS 16 si v Monaku vyskúšal Kevin Magnussen, pilot tímu Renault Sport F1. Nečakal, že také malé auto si s 275 k na predných kolesách ľahko poradí. Renault Sport teda odviedol za 5 mesiacov, počas ktorých Clio RS 16 stvorili vynikajúcu prácu.

Zdroj: tlačová správa

Renault Clio RS 16

Vonkajšie rozmery: d = 4090 mm, š = 1730 mm, v = 1430 mm
Druh pohonu: Predný
Motor: F4R M 874
Zdvihový objem: 1998 cm3
Počet valcov / ventilov: 4/16
Vŕtanie x zdvih: 82,7 mm x 93 mm
Maximálny výkon: 275 k pri 5500 ot.
Maximálny krútiaci moment (Nm): 360 Nm pri 3000 - 5500 ot.
Prevodovka: Manuálna 6-stupňová
Brzdy: Predné kotúče 350 mm, zadné kotúče 260 mm
Rozmery kolies: 8,25J x 19, pneumatiky 235/35 R19 91Y
Rázvor: 2590 mm