Renault i Valeo pracujú na nových elektromotoroch E7A už dva roky. A podobne, ako je tomu v iných prípadoch, aj tu si obe strany rozdelili prácu i kompetencie. Valeo si zobralo na starosti vývoj statora, Renault pre zmenu prevzal návrh a konštrukciu rotora a kompletnú architektúru.

Francúzska automobilka dodáva, že ide o tretiu generáciu elektrických jednotiek a v porovnaní so súčasnými elektromotormi majú mať výrazne lepšie technické parametre. Renault tvrdí, že E7A bude pri rovnakom výkone o 30 percent menší, než v súčasné elektromotory 6AM použité v modeloch Megane a Scenic E-Tech.

Kým tieto Renaulty ponúkajú maximum 220 koní, v prípade novšej synchrónnej jednotky má výkon vďaka pokročilej konštrukcii poskočiť na 200 kW, teda 272 koní. Obe firmy navyše tvrdia, že napriek lepším výkonovým parametrom by nemal nový motor spotrebovať viac energie ako ten súčasný.

Francúzi tiež upozorňujú na fakt, že nahradenie permanentných magnetov vinutím im dovolilo zbaviť sa nutnosti použiť v konštrukcii vzácne zeminy a pri výrobe nových elektromotorov má vznikať o 30 percent menej emisií oxidu uhličitého.

Ďalšou výhodou bude náhrada súčasnej 400-voltovej architektúry za 800-voltovú, ktorá dovolí konštruktérom nabíjanie vyššími výkonmi a tým pádom sa skrátia i nabíjacie časy.

Menej dobrou správou je akurát skutočnosť, že sériová výroba E7A vo francúzskej továrni Cléon (severozápadne od Paríža) nezačne skôr ako v roku 2027.

zdroj: Renault