Od augusta 1967 všetky nové Mercedesy majú v sériovej výbave bezpečnostný stĺpik riadenia. V Mercedese ho skombinovali s pohlcovačom nárazu integrovaným vo volante. Pred príchodom airbagov to boli 2 dôležité prvky bezpečnosti, ktoré mohli vodičovi zachrániť život.
Bez bezpečnostného stĺpiku riadenia by nám bol airbag vodiča takzvane "na dve veci".
V Mercedese už v 60-tych rokoch minulého storočia rozlišovali medzi aktívnou (pred nárazom) a pasívnou (po náraze) bezpečnosťou. Kľúčovým prvkom pasívnej bezpečnosti bola v tých rokoch novinka v podobe bezpečnostného stĺpika riadenia.
Novinku najprv museli otestovať v laboratórnych podmienkach.
V prípade čelenej zrážky tak po posunutí riadenia smerom do vozidla nepríde aj k posunu volantu, ale volantová tyč vyrobená ako teleskopická sa „zlomí“ na niekoľko častí. Tým chráni vodiča a volant po náraze neputuje do kabíny vozidla. Tlmič nárazu, alebo pohlcovač energie vo volante znižoval kinetickú energiu pri náraze vodiča do volantu. Dnes už miesto toho máme airbagy, ktoré zmierňujú dopad hlavy na volant.
Bezpečnostný stĺpik riadenia fungoval vždy, keď pri náraze mohlo riadenie posunúť volant smerom k vodičovi.
Bezpečnostný stĺpik riadenia má však v súčasnosti každé vozidlo. Ide o dôležitú súčasť pasívnej bezpečnosti, bez ktorej by jej ďalšie časti, ako napríklad airbagy, nepracovali na 100 %.
Pred príchodom airbagov boli tieto 2 novinky dôležitou súčasťou pasívnej bezpečnosti.
Ďalšia inovácia, ktorá prišla na trh pred 60 rokmi, je deformovateľná hviezda. Dovtedy bola pevnou súčasťou masky chladiča a predstavovala tak riziko pre chodcov. Novinka debutovala v roku 1957 a odvtedy je možné ju používať na všetkých vozidlách Mercedes-Benz aj napriek zákazu používania pevných emblémov značiek od roku 1959.