Kategória hothatchov, ktorá bola roky prezentovaná prednokolkou Golf GTI, sa postupne rozšírila aj na iné značky. Od BMW by sme asi v živote nečakali, že by malo záujem ašpirovať aj na konkurenciu v tejto kategórii. Avšak mýlili sme sa. BMW 128ti má byť totiž pravým konkurentom takého Golfu GTI, Megane RS či Focus ST a Hyundai i30N. Takže prichádza prvé športovo ladené BMW s pohonom predných kolies.
BMW 2002 ti
Pamätáte sa ešte na znak ti? BMW ho používalo na generácii 02, teda predchodcu prvej 3ky generácie E21. Skratka ti znamenala Turismo Internazionale, žiadne Injecton, keďže modely so skratkou ti ako 1600 ti a 2002 ti mali mechanický dvojitý karburátor. Až verzia 2002 tii dostala vstrekovanie pomocou takzvaného vstrekovacieho čerpadla „Kugelfischer“.
Ale späť k 128ti. Tá má 2,0-litrový preplňovaný zážihový štvorvalec s 195 kW (265 k) a 400 Nm. V generácii F40, ako je označená nová 1-ka, ponúkne dynamiku v zrýchlení na 100 km/h za 6,1 sekundy. Niekomu sa to môže zdať v dnešnej dobre „slabá“ hodnota, ale nie všetko je len o zrýchlení na 100ku.
BMW k novej verzii ponúka samosvorný diferenciál Torsen a 8-stupňovú automatickú prevodovku. Takže kto by sa tešil na manuál, má smolu, BMW ho v pláne nemá. A to je trocha škoda pri takomto aute, s ktorým sa nebude nikto naháňať za desatinami sekundy na okruhu, ale skôr si bude chcieť užiť jazdu s radením rýchlostných stupňov v kulise.
BMW dáva tiež do popredia, že voči top verzii 135i xDrive je 128ti ľahšia o 80 kg. Konštruktéri mu nadelili upravený M Sport podvozok so znížením o 10 mm voči bežným modelom. Zákazník si bude môcť zakúpiť aj M Sport brzdy alebo športové pneumatiky.
Nové BMW 128ti bude k dispozícii od novembra 2020. Takže čo si o tom myslíte? Bude to pre BMW prvý pravý hothatch v kategórii? Alebo jednoducho nebude to pravé BMW, keďže má pohon predných kolies? Vyjadrite sa v diskusii.
Zdroj: BMW