Ochrana dospelých
Pozornejšia prehliadka sprievodného listu Euro NCAP vám v prípade praktickej dvojky síce ukáže, že si kabína pri čelnom náraze do pevnej i deformovateľnej bariéry bez problémov zachová svoj tvar. Tri zostavy snímačov z celkových štyroch, ktoré majú figuríny namontované na hrudníkoch však zaznamenali hraničné hodnoty a to isté zaregistrovali aj senzory na pravom stehne spolujazdca pri kontakte s deformovateľnou bariérou. Dosiahnutých 88 percent bodov ale znamená, že BMW 2 Active Tourer je stále bezpečné auto.
To isté podľa NCAP platí aj pre BMW X1, ktoré pri ochrane dospelých dosiahlo 86 percent bodov. Pri pohľade na detaily ale zistíte, že jeden z výsledkov je už za hranicou tohto, čo je považované za bezpečné. Vyslovené slabé hodnotenie dostalo malé SUV za náraz do deformovateľnej bariéry a príliš vysoké zaťaženie hrudníka vodiča. Ani v ostatných ohľadoch to ale nebolo perfektné. Hraničné hodnoty na hrudníku spolujazdca na zadnom sedadle zaznamenali snímače pri náraze na pevnú bariéru a čiastočne i na nohách oboch vpredu sediacich v prípade stretu s deformovateľnou bariérou.
Ochrana detí
Dvojka Active Tourer i BMW X1 sú v tomto smere v podstate bez výhrad. U SUV síce snímače na krkoch oboch detských figurín zaznamenali nepatrne vyššie hodnoty pri čelnej zrážke a pri bočnom náraze tiež na hlave figuríny imitujúcej desaťročné dieťa, ochrana je ale stále „adekvátna“ a teda považovaná za bezproblémovú.
Prečo má potom päťdverová dvojka „len“ 81 percent bodov, kým papierovo „horšia“ X1 89 percent bodov? Pri analýze obrazového záznamu Active Tourera bolo zistené, že bezpečnostný pás figuríny 10-ročného dieťaťa čiastočne skĺzol z ramena a práve preto komisári zhoršili hodnotenie auta.
Ochrana chodcov
BMW 2 Active Tourer 79 percent bodov, X1 76 percent bodov. Výsledok hovorí, že dvojka so svojou skosenou prednou časťou je pri náraze pre chodca či cyklistu o niečo bezpečnejšia ako SUV. Kým X1 má príliš pevnú celú prednú hranu kapoty, Tourer je v prednej časti nebezpečný len v oblasti svetiel, naopak hrana jeho kapoty i nárazník sú naopak dostatočne poddajné a skončili v zelenom poli.
Asistenčné systémy
Elektronika oboch nových BMW dosiahla v tejto oblasti zhodu a celkovo veľmi vysoké hodnotenie – 92 percent bodov. Mníchovské novinky si bez najmenšieho zaváhania poradili vo všetkých nasimulovaných situáciách, či už išlo o detekciu prekážok či snahe vyhnúť sa nárazu, a to bez ohľadu na fakt, či išlo o druhé vozidlo, cyklistu či chodca.
zdroj: Euro NCAP