BMW konceptom 2002 Hommage odkazuje na modelový rad 02, ktorý prišiel na trh pred 50-timi rokmi. Široká karoséria je pritom jasne inšpirovaná najšportovejším modelom tohto radu, verziou 2002 Turbo.
BMW 2002 Hommage

BMW 2002 Hommage jasne nasleduje svojho predchodcu zo 70-tych rokov

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

BMW ním odkazuje na modelový rad 02, ktorý prišiel na trh pred 50-timi rokmi. Široká karoséria je pritom jasne inšpirovaná najšportovejším modelom tohto radu, verziou 2002 Turbo. Tú automobilka predstavila v roku 1973 na autosalóne vo Frankfurte. BMW s týmto výnimočným autom získala prestíž nielen vďaka jazdným vlastnostiam. BMW 2002 Turbo bolo totiž prvým sériovo vyrábaným autom s motorom prepĺňaným turbom. Ten mal objem 2 litre a vzduch doňho tlačilo turbo KKK. Kompresný pomer tohto motora bol iba 6.9:1, no výsledný výkon bol na tú dobu úžasných 127 kW (170 k) pri 5 800 ot/min a krútiaci moment 240 Nm pri 4 000 ot/min. 1 080 kg vážiace auto s ním dokázalo zrýchliť na 100 km/h za 6,9 s a na 160 km/h za 18 s. Jeho maximálna rýchlosť bola  tesne nad 211 km/h. Auto však prišlo na trh tesne pred ropnou krízou, ktorá spôsobila, že automobilka bola schopná predať iba 1 672 kusov. Auto totiž spotrebovalo v testovacom cykle 14,7 l/ 100 km.

BMW 2002 Hommage

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Základom bola M2-ka

Na prvý pohľad je jasné, že ako základ konceptu poslúžilo BMW M2. Rovnako sú na prvý pohľad evidentné znaky, ktoré jasne odkazujú na legendu z roku 1973. Široké blatníky, výrazný spojler vpredu a ostrá odtrhová hrana na veku kufra sú iba prvými znakmi, ktoré zaslúžene budia pozornosť. Je tu však aj niekoľko zaujímavých detailov, ktoré jasne navodzujú atmosféru 70-tych rokov. Pôvodné 2002 turbo bolo napríklad po celej dĺžke rozdelené chromovaným pruhom. Ten v tomto prípade nahradil oveľa modernejší materiál, ktorým je uhlíkový kompozit. Opäť karosériu rozdeľuje na vrchnú a spodnú časť, ktoré sa líšia aj lakom. Vrchná časť má totiž matný lak, presne tak ako to bolo zvykom na pretekárskych autách v 70-tych rokoch. Dôvod bol jednoduchý a síce aby napríklad kapota neodrážala slnko a neoslňovala vodiča. Spodná časť má rovnaký odtieň Space Race Metall, ale tento raz už s lesklým povrchom. Výzor auta dopĺňajú aj dvojfarebné 20" disky kolies.

BMW 2002 Turbo

BMW 2002 turbo dokázalo zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,9 s. V roku 1973!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Veľa odkazov na originál nájdeme aj v prednej časti, ktorej dominujú klasické obličky s takmer kolmým sklonom. Auto má samozrejme iba dve svetlá, pričom svetlomety majú vnútro nalakované zlatou farbou. To má pripomínať zlaté 50. narodeniny radu 02. Nechýba ani motoršportové sfarbenie na prednom spojleri a zrkadlový nápis turbo. Zadnej časti dominuje výrazný spojler, difúzor a štyri koncovky výfuku. Zaujímavým detailom je umiestnenie znaku napravo od evidenčného čísla, či čierne svetlá, ktorých grafiku vidno až po zasvietení.

Zdroj: BMW, bmw-2002-turbo-club