BMW nenecháva nič na náhodu a chce sa stať opäť kráľom v oblasti jazdných vlastností v triede. Taká Alfa Romeo Giulia a Jaguar XE totiž nastavili úroveň veľmi vysoko. No napriek zachovaniu rozloženia hmotnosti 50/50, zníženiu hmotnosti a ťažiska prichádzajú aj horšie správy. Aj keď zatiaľ nepotvrdené. Ako zadokolka bude nové BMW radu 3 v ponuke už len so 4-valcami a 3-valcami, no snáď najväčší šok má byť fakt, že 6-valce kúpite už jedine v kombinácii s pohonom xDrive a 8st. automatom. Nijako inak. Samozrejme okrem M3.
Nová 3-ka má byť ľahšia a podvozkovo ešte lepšia, ako doteraz.
Konštruktéri upravili ťažisko, ktoré je o 10 mm nižšie voči predchodcovi, rozloženie hmotnosti zostáva na úrovni 50:50 a pohotovostná hmotnosť klesla v priemere o 55 kg. Výrazne zväčšený má byť rozchod kolies. Zaujal ma dizajnový podpis svetiel. Ak zostane denné svietenie rovnaké, ako na zamaskovanom modeli, bude to výrazná zmena voči doposiaľ používaným „Angel Eyes“.
Nová 3-ka bude mať širší rozchod kolies a nižšie ťažisko.
BMW sa tiež hrdí prepracovaným 4-valcovým zážihovým motorom. Mal by to byť najvýkonnejší štvorvalcový benzín, aký zatiaľ mali v sériovom aute. Oficiálne údaje chýbajú, podľa neoverených zdrojov by však verzia 330i mala mať viac ako 190 kW (258 k) a 400 Nm.
Spojený bude už len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, manuál si kúpite len so 4- a 3-valcovými motormi. Vrcholná ne-M verzia by mala byť M340i a tá zostane pri radovom šesťvalci. Tá však má priniesť až 380 koní, rovnako ako práve predstavená BMW Z4 M40i. Všetky bližšie informácie sa dozvieme po oficiálnej premiére.
Zdroj foto: BMW