Ešte do generácie E9x teda predminulej generácie bolo kupé a kabriolet stále označované ako rad 3. Až minulá generácia prišla s označením BMW 4 pre kupé a kabrio. Niekomu sa to nepáčilo, väčšina si však zvykla. Rovnako to bude aj s veľkými „ľadvinkami“.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Aj lasery budú

Práve tie sú doménou prednej časti a asi tým najkontroverznejším bodom celého auta. Ak sa teda prenesieme ponad čelnú masku, po jej boku tvoria úzku siluetu predné svetlá. Tie sú sériovo LED, príplatkovo môžu využívať aj ďiaľkový laserový modul.

Voči predchodcovi je nové cabrio o 128 mm dlhšie (4 768 mm), širšie o 27 mm (1 852 mm) a rázvor natiahli o 41 mm na 2 851 mm. Zväčšili aj rozchod kolies vpredu o 28 mm a vzadu o 18 mm. Jednoducho auto ešte viac „nabobtnalo“.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Strecha využíva sklenené okno, voči pevnej streche predchodcu je však ľahšia až o 40 % (veď predsa plátenná strecha musí byť ľahšia). Pomocou elektromotorov ju vodič dá dole za 18 sekúnd do rýchlosti 50 km/h.

Na začiatku bude k dispozícii základný zážihový 4valec vo verzii 420i a 430i. Slabší má 135 kW (184 k) a 300 Nm, silnejší 190 kW (258 k) a 400 Nm. Pred príchodom M4 bude najsilnejšou verziou radový zážihový šesťvalec 3,0 v modeli M340i xDrive s 275 kW (374 k) a 500 Nm. Ten už bude využívať mild hybrid s 8 kW (11 k).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Rovnako budú mild hybrid využívať aj všetky dieselové motory. Základom bude 420d s dvojlitrovým štvorvalcom s 140 kW (190 k) a 400 Nm. Väčší trojlitrový šesťvalec bude v 430d poskytovať 210 kW (286 k) a 650 Nm, vo verzii M440d xDrive 250 kW (340 k) a 700 Nm. Asi netreba dodávať, že všetky motorizácie budú len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou (okrem pripravovanej M4).

Posledné 2 diesely bude možné objednať až v priebehu budúceho roka, silnejší z nich dokonca až v novembri 2021. Ponuka asistentov či výbavy bude kopírovať 4 cabriolet, až na drobnosti ako napríklad vyhrievanie krku predných pasažierov či rôzne farby strechy. V Nemecku začína nový kabriolet s verziou 420i na 51 956 eur.

Zdroj: BMW TS