Nové BMW 5 príde do produkcie v júli 2016, čo je celkom dobré načasovanie, pretože to bude len krátko po novom Mercedese E (debut marec 2016) a rok pred uvedením Audi A6. Ako prvý automobilka uvedie sedan, Touring neskôr v novembri a na jar 2017 i GT. Do roka potom uvidíme i vrcholný model M5. Downsizing sa nevyhol ani biznis triede, pretože podľa informácií AutoBildu BMW plánuje implementovať pod kapotu 5-kového radu i trojvalcový turbodízel. Papierovo si s autom hravo poradí, motor má mať výkon 111 kW, teda 150 k, a zároveň zákazníkov a Brusel poteší nízkou spotrebou, iba 3,9 l/100 km. Dosiahnuť toho majú najmä znížením hmotnosti, v porovnaní s aktuálnou generáciou má byť napríklad nové M5 ľahšie o 180 kilogramov! Z redukcie hmotnosti však budú ťažiť najmä "normálne" motorizácie, ktorým vzrastie efektívnosť o 10 až 14%. Výkony šesťvalcových trojlitrov budú podľa AutoBildu od 248 kW (333 k) u 530i, 213 kW (286 k) u 530d až po 299 kW (401 koní) v M550d. Zníženie objemu motora neobíde ani M5, ktoré príde síce s V8, ale s menším objemom 4.0 litra. Lepšie prepĺňanie však z neho dokáže vydupať výkon ponad 447 kW (600 k). V ponuke bude ako pohon zadných kolies, tak i štvorkolka xDrive. BMW tým dobieha rivalov Audi RS Quattro a Mercedes AMG 4Matic.
BMW 5 bude postavené na platforme interne označovanej ako "35up", ktorá bude mať premiéru v BMW 7 za 2 roky. Automobilka si od toho sľubuje výraznú úsporu nákladov a priblíži sa ku konkurencii, ktorá používa rovnaký princíp. Cieľom je zníženie hmotnosti, väčšia flexibilita a účinnosť. Materiál, z ktorého je vyrobená platforma, je mix hliníka, karbónu a ľahkej ocele. Používať takýto mix sa BMW naučilo pri konštrukcii elektromobilu i3 a hybridu i8. Hybrid neobíde ani 5-kový rad, v ponuke budú údajne až 3, s čisto elektrickým dojazdom 50 kilometrov. Okrem toho BMW plánuje elektrický systém s napätím 48 voltov. Nová generácia BMW 5 by teda podľa všetkého mala byť dôstojnou oslavou stých narodenín automobilky, ktoré má práve v roku 2016.
zdroj: Autobild.de