BMW 530e typ G30 je už šiestym vozidlom z portfólia iPerformance. Tieto vozidlá znižujú nielen papierovú, ale aj reálnu spotrebu, aspoň čo sa týka jazdy s nabitou batériou.
V nabíjačke je integrovaná cievka, ktorá môže byť nainštalovaná v garáži alebo na vonkajšej ploche. Druhá cievka je v spodnej časti vozidla a medzi nimi sa generuje striedavé magnetické pole.
K spaľovaciemu zážihovému 2,0 turbo pridávajú elektromotor
Pohonnou jednotkou je, obdobne ako v iných verziách 30e, známy turbom prepĺňaný 2,0 litrový štvorvalec s výkonom 185 kW (252 k) s max. krútiacim momentom 420 Nm. Ten je spojený s elektromotorom s max. výkonom 83 kW (113 k) a krútiacim momentom 250 Nm.
Budíky majú odlišné zobrazenie od bežných verzií.
V reči dynamických čísel to znamená akceleráciu na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 235 km/h. Na výlučne elektrický pohon zvládne model teoreticky prejsť do 50 km pri maximálnej možnej rýchlosti 140 km/h. Ak chcete ísť s týmto autom rýchlejšie, automaticky sa pripája spaľovací motor. Ten, rovnako ako elektromotor, posiela krútiaci moment na zadné kolesá cez 8-stupňový automat.
Výnimočnosťou tohto modelu je však možnosť jeho nabíjania bezdrôtovo cez nabíjačku položenú na zemi. Lítium-iónová batéria má kapacitu 9,2 kWh a je umiestnená pod zadnými sedadlami. Pomocou štandardnej nabíjačky je nabitá do plna za 5 hodín a cez Wallbox za menej ako 3 hodiny.
Bezdrôtové nabíjanie bude novinkou
Najzaujímavejšou alternatívou nabíjania bude využitie bezdrôtovej nabíjačky. Tá bude dostupná v príslušenstve až od budúceho roka. V nabíjačke je integrovaná cievka, ktorá môže byť nainštalovaná v garáži alebo na vonkajšej ploche. Druhá cievka je v spodnej časti vozidla a medzi nimi sa generuje striedavé magnetické pole. Vnútorný displej pomôže vodičovi k ľahšiemu manévrovaniu nad nabíjaciu dosku. Jej dizajn je tvarovaný tak, aby aj v prípade prejdenia nespôsobil žiadnu škodu na vozidle alebo na nabíjačke.
Maximálny výkon nabíjačky môže byť až 3,2 kW. Do plného nabitia to bude nabíjačke trvať 3,5 hodiny. Práve to môže výrazným spôsobom osloviť potencionálnych zákazníkov. Ak nový majiteľ vlastní dom s priestranstvom alebo garáž, už nemusí pri každom príchode riešiť otravné káble. Stačí nadísť nad nabíjačku a za uvedený čas odchádzať s plne nabitým akumulátorom. Výhodou je tiež napríklad aktivácia vetrania kabíny v prípade parkovania na slnečnom priestranstve.
Na C-stĺpikoch budú znaky eDrive a vzadu nápis 530e. Nástupné lišty s nápisom eDrive tiež pripomenú, do akého vozidla človek nastupuje. Samostatné tlačidlo eDrive bude slúžiť na voľbu jazdných režimov medzi Auto eDrive, Max eDrive a Battery Control.
Vozidlo bude mať tiež odlišné disky a logá eDrive
Prvý režim zaručí maximálnu rýchlosť na elektrinu 90 km/h a optimalizuje dobíjanie batérie. Režim Max eDrive zvýši maximálnu rýchlosť na elektrinu na 140 km/h a bude uprednostňovať elektromotor.
Posledný režim umožní nastaviť hodnotu kapacity batérie medzi 30 až 100 %, aby mal vodič túto časť kapacity stále k dispozícii. Cena modelu 530e na našom trhu štartuje na 57 500 €. Cenu bezdrôtovej nabíjačky zatiaľ nezverejnili, k dispozícii sú len približné údaje nad 900 dolárov, čo je hodnota nabíjačky BMW i Wallbox Pro.