Mercedes bude mať platformy rozdelené aspoň "tématicky".
Mercedes pred niekoľkými rokmi používal 9 ešte platforiem. Po novom si údajne vystačí so štyrmi. Informáciu prezradil šéf vývoja automobilky Thomas Weber. MFA poslúži ako základ malým typom s pohonom predných kolies ako napríklad trieda A, B, CLA. MRA poslúži väčším zadnokolkám. Pôjde najmä o triedy C, E a S. Pre SUV (trieda M, GL) poskytne základ MHA a športové typy si vystačia s MSA (trieda SL, SLK).
Ešte ďalej v tejto oblasti sa však chystá zájsť BMW. Bavorskej automobilke, značke Mini a Rolls Royce postačia len dve platformy! Jedna z nich bude tvoriť základ pre prednokolky a teda všetky typy Mini a zatiaľ BMW radu 2 Active Tourer. Zvyšok si vystačí s druhou platformou.
Znižovanie počtu platform síce prinesie veľkú finančnú úsporu, no nové typy sa budú určite musieť do istej miery vyrovnať s kompromisnými riešeniami.
BMW má pripravené naozaj extrémne riešenie.
BMW a Mercedes sa teda evidentne rozhodli šetriť. Otázka je prečo? Logická odpoveď „úspora peňazí“ nestačí. Podľa mňa v tomto prípade ide najmä o neustálu snahu zvyšovať predaje. Automobilky však musia na trh dodávať aj lacnejšie typy, ktoré by kupovali aj ľudia s menšími finančnými prostriedkami. Ak teda BMW a Mercedes chcú predávať viac, musia vyrábať lacnejšie autá a teda znižovať náklady na vývoj.
Zdroj: autonews.com
Prečítajte si aj: Alfa Romeo chce oživiť značku novou platformou