Najskôr to bolo len pípanie s intenzitou či frenkvenciou priamo závislou na vzdialenosti od prekážky. Neskôr ho vylepšilo jednoduché grafické zobrazenie, ešte ďalej boli kamery, automatické otáčanie volantu a pred pár rokmi dorazili parkovací asistenti, ktorým stačilo, ak ste podržali príslušné tlačidlo.
Dnes vám auto zaparkuje samostatne aj bez toho, aby ste v ňom sedeli, stále ale musíte tento proces kontrolovať. Čo bude ďalej? Podľa predstáv technikov bude stačiť, ak s autom zájdete do parkovacieho domu, vystúpite, vydáte povel a zvyšok si už vozidlo zariadi samostatne, aj bez vášho dozoru. A práve na toto sa zameriava BMW v spolupráci so spoločnosťou Valeo.
Obe spoločnosti sa zameriavajú na dva typy parkovania. Prvý počíta s tým, že všetky systémy potrebné k plne autonómnemu zaparkovaniu budú umiestnené vo vozidle. Druhý naopak využíva tiež kamery či snímače parkovacej infraštruktúry.
Premiéra v Neue Klasse
Nový sériový autonómny parkovací asistent úrovne 4 by mal byť prvýkrát predstavený v pripravovanom elektromobile Neue Klasse, ktorý dorazí v roku 2025.
Chystaná novinka okrem toho dostane nové batérie, ktoré by mali mať podľa BMW o 30 % vyššiu energetickú hustotu a o 50 % nižšie výrobné náklady. Kapacita by sa mala pohybovať od 75 do 150 KWh, čo by znamenalo dojazd do 1000 km. S novou 800-voltovou palubnou sieťou by vozidlo malo zvládnuť nabíjanie rýchlosťou 48 km za minútu. Novinku sa najskôr začať vyrábať v novej továrni v maďarskom Debrecíne a neskôr aj v Mníchove i Mexiku.