Najlepším dodávateľom dielov na staré autá je jednoznačne Porsche. Je to však logické, často sa totiž skloňuje fakt, že 80 až 90 % starých športových áut z Zuffenhausenu je stále pojazdných a treba ich servisovať. To pri BMW vôbec neplatí. Preto majú majitelia takých vozidiel doslova smolu, ak si auto „reštaurujú“ alebo len sa snažia ho udržať pri živote.
Nepíšem totiž o nejakých špecifických doplnkoch, ktoré už nie sú dostupné. Chápem fakt, že je o ne veľmi malý záujem a reálne sa tak nikomu neopláca vyrábať ich v rovnakej kvalite pre doslova pár ľudí z celého sveta (väčšinu totiž odradí cena za nový originálny diel, keď ani neexistovala žiadna druhovýroba). Problémom sú však aj rôzne spotrebné veci, s ktorými sa stretávajú majitelia 50 či viacročných baworákov.
Spojková lamela je spolu s prítlačným tanierom asi najzaujímavejšou položkou, keďže je to spotrebný materiál a bez toho vám auto nebude jazdiť.
Prkotinky ale pre niekoho aj dôležité súčiastky
Uznávam, že súčasný zoznam náhradných dielov BMW Classic vydalo, je skôr ukážkou „pozrite, vieme to vyrobiť“. V novej ponuke sa totiž objavili mnohokrát náhradné diely pre autá, ktoré asi veľa ľudí nebude kupovať (chrómové či čierne koncovky výfuku, držiak motora zo Z3), avšak sú tam aj pre iných veľmi dôležité a už donedávna nezohnateľné súčiastky (spojková lamela s prítlačným tanierom na V12 motory či rôzne plasty z interiéru, ktoré jednoducho druhé nevyrobíte a z vraku budú poškodené).
Dokonca sa v ponuke objavil aj jeden diel pre legendárne BMW M1, konkrétne držiak zámku dverí. Zoznam áut, pre ktoré sú novo zaradené diely v ponuke dostupné, je obsiahly. Zahŕňa nielen staré autá z takzvanej New Class, ale aj prvé s označovaním tried 3 (E21), 5 (E12) či 7 (E23). Najnovšími kúskami sú napríklad BMW 5 generácie E39 či Z8. Ceny nie sú dostupné, každý BMW dealer s oddelením Classis spolupracuje a bude vám vedieť prezradiť cenu.
Zdroj: BMWclassic