Nemecký majiteľ sa rozhodol postaviť moderný model E9, vnútornosti pôvodného stroja nahradil omnoho novšími z BMW M5 E39.

Pre staré automobily mám jednoducho slabosť. Mnohé z nich vyzerajú úchvatne. Ak by som mal mať vo svojej vysnívanej garáži len jedno BMW, bol by ním práve model E9 vo verzii CS. Staré autá majú však jeden problém: jazdia ako staré autá. Automobilový vývoj ubehol za 40. rokov obrovskú vzdialenosť. Predstavte si, že máte v garáži BMW E9 CS s 3,0 litrovým radovým šesťvalcom, ale zároveň túžite po relatívne modernom aute. Pre niektorých ľudí sú vzácne veterány nedotknuteľnou modlou a každý pokus o individualizáciu auta je veľkým hriechom. 

Moderná E9 CS

Pre iných je to len auto. Práve druhú skupinu zastupuje majiteľ strieborného BMW E9 CS V8. Nemecký majiteľ sa rozhodol postaviť moderný model E9, vnútornosti pôvodného stroja nahradil omnoho novšími z BMW M5 E39. Stroj vznikal v Rumunsku. Mnoho dielov je úplne nových priamo od BMW Classic. Napríklad predný spojler je z pretekárskeho modelu E9 CSL.

BMW E9 CS V8

Exteriér upraveného stroja vyzerá veľmi dobre

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Prečo postavili auto práve v Rumunsku? „Sú tam najlepší remeselníci, ktorí ručne vyrobili niektoré diely v takej špičkovej kvalite, že po nalakovaní by ste verili tomu, že práve vyšlo z fabriky,“ hovorí Oberhauser, majiteľ auta. Dôvodom prečo auto vznikalo vo východnej Európe je, samozrejme, aj cena práce.


Pri stavbe padli za „obeť“ okrem BMW M5 aj dva zhrdzavené modely E9 CS. Rumunskí remeselníci skrátili šasi M5 o 21 cm aby naň mohli postaviť karosériu z modelu E9. Z „eMka“ použili aj výfukový systém, kardanový hriadeľ, podvozok, brzdy, prevodovku a, samozrejme, aj motor. Agregát V8 má pôvodný výkon 400 koní a 500 Nm. Pohotovostná hmotnosť stroja je 1670 kg. Rozloženie hmoty medzi nápravami je údajne blízko pomeru 50:50.

BMW E9 CS V8

Interiér veľa krásy nepobral

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Kým exteriér auta vyzerá naozaj podarene, v interiéri to už taká sláva nie je. Palubná doska totiž pochádza z M5 a vôbec nepasuje k vonkajšiemu vzhľadu auta. Do starého auta sa hodí starý interiér. Na druhej strane tu má majiteľ komfort v podobe klimatizácie, či dokonca airbagy. Interiér namontovali v Nemecku, ale mám taký pocit, že to mohli nechať radšej na Rumunov. Tí majú zjavne väčší zmysel pre detail.


Po dokončení stavby muselo prejsť auto typovým schválením a emisným testom. Podľa úradov sa na aute zmenilo tak veľa, že nemôže byť označované ako BMW. Oberhauser ho teda nazval MKO CS V8 (MKO je firma majiteľa auta).


Mimochodom, auto je momentálne na predaj. Stojí 178 000 eur. Čo si myslíte o podobnej prestavbe? 


Pozrite si tiež ďalšiu šialenú prestavbu: Upravené BMW 1 V10 má 550 koní a ide až 340 km/h!

Zdroj: carbuildindex

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov