Ako je v BMW v posledných rokoch zvykom, ani tentoraz vám chystanú novinku nemôžeme ukázať v jej skutočnej podobe. Namiesto toho bavorská značka opäť raz rozohráva hru na slepú babu a namiesto plnohodnotných obrázkov zverejnila sériu záberov auta zabaleného do maskovacej fólie.
Kamufláž doplnená prídavným materiálom v tomto prípade dôslednejšie maskuje len detaily prednej a zadnej časti, takže automobilka nám v podstate odhaľuje profil, proporcie a nie je ťažké domyslieť si ani mnoho ďalších podrobností. Na finálny dizajn si ešte chvíľu počkáme, snáď ale môžeme aj vďaka vyššie uvedenému povedať, že nová X1 sa v zásade nebude radikálne odlišovať od štýlu ostatných väčších SUV.
Aby sme boli presnejší, na fotografiách je v skutočnosti elektrické prevedenie iX1, ale podobne ako v prípade novej sedmičky (G70) a elektrického variantu i7 (G70 BEV), ani najmenšie SUV nedostane rozdielne karosérie v závislosti na použitom pohone.
Batériový model síce bude v premávke rozpoznateľný vďaka mierne upraveným nárazníkom a pár ozdobám v modrej farbe (respektíve v charakteristickom odtieni divízie „i“), ale inak to bude v podstate ten istý automobil, ako X1 poháňaná spaľovacím motorom alebo s plug-in hybridnou technikou.
BMW v oficiálnej tlačovej správe zverejnilo aj pár konkrétnych detailov, takže vieme, že jeho priemerná spotreba by sa mala podľa metodiky WLTP pohybovať okolo 17,3 až 18,4 kWh na 100 kilometrov.
Mníchov zároveň uvádza dojazd 413 až 438 kilometrov, popravde by sa nám ale oveľa viac páčilo, keby Nemci išli s kožou na trh a zverejnili, ako sa zmení akčný rádius v zimných podmienkach. Priemerné zimné teploty sa v Arjeplogu pohybujú okolo mínus 13 stupňov Celzia, a aj keď môžu kľudne spadnúť i k dvadsiatke pod nulou, stále by to pre nás malo svoju výpovednú hodnotu.
Namiesto toho vám môžeme povedať už len to, že iX1 bude využívať piatu generáciu technológie BMW eDrive, novinka bude na trh uvedená na jeseň tohto roka krátko po modeloch so spaľovacími agregátmi a bez ohľadu na pohon budú všetky modely zbiehať z jednej produkčnej linky.
zdroj: BMW