Písmeno L v názve samozrejme prezrádza, že ide o model s predĺženým rázvorom. Konkrétne z 2851 na 2966 milimetrov, a pretože si na viac voľného miesta medzi nápravami strednej triedy potrpia v Číne, asi nemusíme viac vysvetľovať kde a pre koho je tento automobil určený.
Aj bez elektrického pohonu ide o natoľko špecifické vozidlo, že má v interných záznamoch pridelené vlastné kódové označenie. Kým európsky sedan poznáme ako typ G20 a kombík G21, čínsky jazvečík má v rodnom liste zapísané G28.
Za normálnych okolností by sme sa mu vlastne asi ani nevenovali. Že sa dostane do Európy, je nepravdepodobné, je ale možné, že nám ukazuje smer medzigeneračnej modernizácie G20/G21.
Čínska trojka na baterky dostala nové svetlá, prahy, respektíve bočné spodné panely riešené podobne ako v prípade elektrického BMW i4 a nové sú tiež jej nárazníky. Interiér je vyšperkovaný dvomi veľkými prepojenými displejmi, ktoré pracujú s operačným systémom BMW OS8, ďalšie informácie berte už len ako zaujímavosť. EÚ sa totiž netýkajú.
Kapacita batérií vcelku skromná
Celková dĺžka limuzíny i3 je 4872 mm (+ 43 mm), zástavba motora v priestore zadnej nápravy si však vyžiadala zmenšenie batožinového priestoru zo 480 na 410 litrov. Samotná technológia pohonu Gen5 eDrive pochádza z iX3, i4 a iX, pričom v tomto prípade je elektromotor naladený na 286 koní a 400 Nm, čo automobilu pohodlne stačí k akcelerácii z miesta na stovku za 6,2 sekundy.
Akumulátory našli svoje miesto pod podlahou a ich celková kapacita je 70,3 kWh. Využiteľných je 66,1 kWh, čo je ekvivalent približne 26 litrov benzínu a podľa čínskej metodiky CLTC by to malo stačiť na dojazd 526 kilometrov.
Ako sme už spomínali, je to auto pre Čínu, zároveň ale bude v Číne aj vyrábané. O špecifické naladenie podvozka a ďalších komponentov sa postaralo vývojové oddelenie BMW Brilliance Automotive, produkcia bude prebiehať v továrni v meste Šen-jang na východe krajiny.
PS: Povšimnite si „rodinné fotografie“. Okrem súčasnej i3 i novinky je na spoločných záberoch tiež chystané SUV iX1 a pripravovaná vlajková loď i7, ktorá má mať svetovú premiéru 20. apríla v Šanghaji. Háčik je v tom, že táto 26-miliónová metropola je momentálne totálne uzatvorená kvôli novým prípadom kovidu a tým pádom nikto netuší, či sa autosalón vôbec uskutoční, respektíve či sa nebude odsúvať na iný termín.
zdroj: BMW