Súčasná generácia BMW radu 7 (G11 a G12) prišla na trh už v roku 2015. To znamená, že podľa obvyklého šesť až sedemročného životného cyklu by mala dostať nástupcu najneskôr v priebehu budúceho roka. A keďže elektrifikácia je dnes témou číslo jedna, stránka Bmwblog spoločne s nemeckým magazínom Auto Motor und Sport informujú aj o elektrickej verzii i7.
Viac elektrických koní z troch motorov
Ak si bleskovo zhrnieme možné budúce pohonné jednotky, s určitosťou bude v ponuke mild-hybridný benzín, diesel, plug-in hybrid a práve ako vrcholná verzia by mohol prísť model poháňaný čisto batériami. Podľa AMS má najsilnejšia mníchovská limuzína doraziť s trojicou elektromotorov. Dva majú roztáčať zadné kolesa a jeden predné.
Kombináciu troch elektromotorov by mala v budúcnosti využívať aj batériová alternatíva klasickej M5 s preplňovanou benzínovou V8. Ponesie pravdepodobne označenie i5 M a už teraz sa špekuluje, že by toto auto mohlo mať až 750 koní. V prípade luxusnejšie orientovanej i7 sa bavíme o výkone približne 650 koní.
Z ďalších motorizácií stoja za zmienku preplňované trojlitrové radové šesťvalce v možných verziách 735i a 740i, zatiaľ čo modely s označením 750i a 760i by mali mať pod prednou kapotou 4.4 V8. Áno, podľa všetkého aj „sedemsto-šesťdesiatka“. Na V12 môžete zabudnúť.
Ďalším plusom elektrickej vlajkovej lode by mali byť ohromné batérie s kapacitou až 120 kWh (ekvivalent približne 47 litrov benzínu), ktoré by mali umožniť (podľa WLTP) dojazd okolo 700 kilometrov.