Zo zástupu šanghajských noviniek práve vystúpila nová vrcholná elektrická sedmička s označení M70 xDrive, ktorá sa objaví na európskom trhu v polovici tohto roka.
Vlajková loď je poháňaná dvojicou elektromotorov, pričom ten predný ponúka 258 koní a 265 Nm a zadný 489 koní a 650 Nm. Kvôli odlišnému priebehu výkonov Nemci ich výkony nesčítavajú, ale uvádzajú systémových 660 koní a k tomu maximálny krútiaci moment 1015 Nm, ktoré bude možné krátkodobo zvýšiť na 1100 newtonmetrov.
Dvojica synchrónnych elektromotorov je zásobovaná energiou z akumuátora s využiteľnou kapacitou 101,7 kWh (celkovú hodnotu BMW neuvádza) a podľa automobilky by to malo stačiť – pri priemernej spotrebe podľa metodiky WLTP od 20,8 do 23,8 kWh/100 km – na 488 až 560 kilometrov.
Samotná batéria zvládne nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 22 kW a jednosmernou nabíjačkou s výkonom 195 kW. V takom prípade budete môcť v priebehu desiatich minút predĺžiť dojazd o 170 kilometrov.
Naznačili sme to už v úvode a potvrdzuje to i tabuľka s oficiálnymi technickými údajmi: i7 bude vo svojej najvýkonnejšej verzií rýchla, ale zároveň poriadne obézna. Skoro 5,4 metra dlhá limuzína postavená na štandardných 21-palcových diskoch má pohotovostnú hmotnosť až 2770 kg, pričom pri plnom povolenom zaťažení jej navážite až 3,25 tony.
Napriek tomu táto „vec“ zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a jej maximálna rýchlosť je obmedzená na obligátnych 250 kilometrov za hodinu.
Trochu úsmevne v kontexte s jej parametrami a zameraním potom vyzerá nový úsporný režim Max Range, ktorý robí presne to, čo naznačuje jeho názov. Snaží sa čo najviac predĺžiť dojazd auta, v takom prípade ale trochu nedôstojne obmedzí najvyššiu rýchlosť na 90 km/h, vypne klimatizáciu, vyhrievanie sedadiel či volantu.
zdroj: BMW