Jeho premiéra sa už ale blíži, a tak BMW čo to prezradilo o jeho technike pred odhalením, ktoré bude na frakfurtskom autosalóne už čoskoro. Pod kapotu i8 konštruktéri umiestnili prepĺňaný 1,5-litrový trojvalec s priamym vstrekovaním spriahnutý s elektromotorom. Zatiaľ čo spaľovací motor je pre pohon zadnej nápravy, elektromotor zasa zásobuje výkonom predné kolesá. Pre prenos výkonu zvolili šesťstupňovú automatickú prevodovku. Pohon môže ísť na kolesá nezávisle, alebo fungovať spolu ako jeden celok a vytvoriť tak "štvorkolku".
Výkonu bude mať i8 dostatok. Zo spaľovacieho motora vyžmýkali až 231 koní, elektromotor ho dopĺňa 96 kilowatmi (131 k). Spolu to teda je 362 koní a 569 Nm krútiaceho momentu. To podľa BMW stačí k akcelerácii na stovku za 4,5 sekúnd. Pri pohone na elektriku je maximálna rýchlosť i8 120 km/h a dojazd BMW sľubuje 35 kilometrov. Energiu berie z batérie umiestnenej v stredovom tuneli, ktorú je možné nabiť za sympatických 3,5 hodiny.
Podvozok je platforma, ktorá je vyrobená z hliníkovej zliatiny. Udomácnené je v nej komplet pohonné ústrojenstvo, zavesenie náprav i prvky pasívnej bezpečnosti. Zavesenie kolies je taktiež z hliníku, vpredu je lichobežníkové zavesenie a vzadu päť prvková náprava. Dvadsaťpalcové kolesá sú ovládané elektromechanickým posiľňovačom riadenia a tlmiče sú nastavované elektronikou tiež. Vďaka takejto koncepcii je ťažisko auta nízko a rozloženie hmotnosti je tiež ideálne - 50/50.
Na túto platformu je namontovaná karbónová kabína posádky. Použitie tohto materiálu je prozaické - hmotnosť. BMW sa vyjadrilo, že keby namiesto kompozitov použili konvenčnú oceľ, hmotnosť by bola väčšia o 50 percent. To, čo teda konštruktéri získali na hmotnosti karosérie, mohli "premárniť" pri ťažkej batérii či elektromotore. Šetrilo sa i na takých detailoch akým je sklo. Materiál podobný displejom zo smartfónov, z ktorého je sklo vyrobené, má v niektorých miestach hrúbku iba 0,7 milimetra. No i napriek tomu vie odhlučniť auto rovnako ako v limuzínach.
Ťažko povedať, či je v tomto aute duchovný odkaz legendárneho žraloka 8-kového radu, ktorý sa prestal vyrábať pred štrnástimi rokmi. Určite to ale bude veľmi zaujímavé auto...