Prvé BWM iDrive prišlo v rade 7 v roku 2001
BMW 7 generácie E65 bolo prvým, ktoré prišlo s integráciou viacerých systémov pod hlavičku jedného. BMW iDrive, ako ho značka nazvala, tak prinieslo revolúciu. Niektoré značky dokonca otočný systém ovládania od BMW skopírovali, každopádne intuitívnosť systému bola zo začiatku kritizovaná. Časom však BMW systém priviedlo na takmer úplne najvyššiu úroveň, čo sa týka jednoduchosti a intuitívnosti.
Keďže však zákazníci sú „zmlsaní“ a chcú stále niečo novšie, BMW neustále iDrive vynovuje. Aktuálne predstavili novú generáciu s rozhraním operačného systému 8. Do áut príde tiež nová generácia displejov a ovládačov. Ako prvé modely ho dostanú BMW iX a BMW i4.
Zatočený displej
Ovládanie zabezpečia hlasové pokyny podporené dotykom na zakrivenú obrazovku BMW Curved Display. Ten má uhlopriečku 12,3 palca pred vodičom a 14,9 palca na stredovej konzole. Tieto displeje nie sú rozdelené, ako to bolo vždy pri BMW zvykom, avšak teraz sú spojené do jedného celku. Nezmizla možnosť ovládať systém cez ovládač Touch Controller alebo cez otočný ovládač iDrive Controller. Množstvo fyzických tlačidiel však zredukovali, jednoduchosť ovládania tak mohla utrpieť.
Samozrejmosťou je nová grafika systému s rozlíšením 200 ppi. Vodič si môže prepínať medzi 3 druhmi zobrazenia. Prvým je Drive s možnosťou individuálne zvolených informácií. Druhým je Focus so zameraním na dynamiku. Posledným je Gallery, kde sa zmenšia údaje o jazde a „na povrch“ sa dostane obsah z rôznych funkcií vozidla, ako napríklad mapa, zásahy asistentov či prístup k hudbe.
Osobný asistent dostane tiež viac možností individualizácie. Vďaka BMW ID si medzi autami budete môcť prenášať svoje vlastné nastavenia, od hudby cez podvozok až po nastavenie sedadla. Širokopásmová rádiová technológia UWB umožní s presnosťou na centimetre určiť, kto sa približuje k autu. Následne pod vzdialenosť 3 metre začne zapínať osvetlenie, pod 1,5 metra sa vozidlo odomkne. K tomu sa pripravia nastavenia presne podľa osoby. Auto sa tak plne nakonfiguruje na toho vodiča, ktorý sa priblíži k miestu vodiča.
Zdroj: BMW