Kým Mercedes sa v rámci nedávnej digitálnej premiéry v rámci losangeleskej výstavy CES 2022 snažil zaujať elektrickým konceptom EQXX s čo najvyššou prevádzkovou efektivitou a najdlhším dojazdom, BMW kontrovalo presne opačne. Predstavilo sériový model iX M60, ktorý sa sústredí predovšetkým na výkony a dynamiku.

Novinka dostala podľa očakávania dva elektromotory. Predný má 258 koní, zadný pre zmenu 489 koní, BMW však neuvádza systémový výkon prostým súčtom oboch čísiel, to by M60 mala 747 koní. Kvôli iným priebehom sily v závislosti na otáčkach Mníchov nakoniec hovorí, že máte pod pedálom 619 koní a najvyšší kombinovaný krútiaci moment 1015 Nm, ktorý môžete pri využití systému Launch Control zvýšiť na 1100 Nm.

V tej chvíli je nové SUV schopné akcelerovať z miesta na stovku za 3,8 sekundy a rozbehnúť sa na 250 km/h, teda o päťdesiatku viac v porovnaní so štandardným BMW iX xDrive50. Aký bude mať vplyv na spotrebu kilowattov toto popustenie uzdy na typickú nemeckú najvyššiu rýchlosť, automobilka neprezradila, batéria v M60 by však niečo mohla vydržať.

Pod podlahou sa ukrývajú články s maximálnou kapacitou 111,5 kWh, pričom reálne využiteľných je 105,2 kWh. To je ekvivalent približne 40 litrov benzínu a podľa metodiky WLTP vydrží uvedená energia v závislosti na jazdnom režime 499 až 575 kilometrov. Mimochodom, keď už sa hráme s číslami, sluší sa pripomenúť, že spomínaných 619 koní vám elektronika ponechá len približne 10 sekúnd, dlhodobo dokáže auto kontinuálne odovzdávať „len“ 540 koní.

Elektrický tank

Pokiaľ ide o výbavu, ako nový vrchol má iX M60 prakticky všetko, čo by si náročný zákazník mohol od auta podobného typu priať. Vzduchové odpruženie s automatickou úpravou svetlej výšky, adaptívne tlmiče, za príplatok až 22-palcové disky, pripojenie na internet 5G, diaľkovú aktualizáciu softvéru i dát, laserové svetlá, audiosystém Bowers & Wilkins, vyhrievané i ventilované sedačky a hromadu ďalších luxusných prvkov.

Problém je akurát v tom, že navzdory karbónovej streche, čiastočne hliníkovej karosérii a masívnemu nasadeniu plastov vystužených uhlíkovými vláknami M60 váži neuveriteľných 2659 kg, teda o celých 564 kg viac ako vrcholná predĺžená limuzína BMW 750Li xDrive.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov

zdroj: BMW