O 7,5 cm nižšie ako X3
Pritom si Nemci dali záležať na aerodynamike a už len samotné disky kolies znižujú aerodynamický odpor o 5 %. Pre SUV je koeficient odporu vzduchu 0,29 výborný výsledok. Pričinili sa oň aj zaslepené ľadvinky, hladká podlaha pod autom a je o 7,5 centimetra nižšie ako klasická X3. No práve vďaka prednej maske, ktorá je opäť o niečo väčšia, pôsobí auto, akoby malo prasací nos. Elektrifikáciu naznačujú aj modré detaily, ktoré prenikajú aj do interiéru. Ten je až na spomínané modré línie úplne identický so štandardným modelom.
Dojazd lepší, než sa pôvodne čakalo
Zaujímavý je v tomto prípade pohon. iX3 využíva jeden elektromotor, ktorý výkon posiela výhradne na zadné kolesá. Označenie X je v tomto prípade trochu nevhodné. Dvojmotorový pohon sa zatiaľ nespomína. Max. výkon je 210 kW (282 k) a 400 Nm. Na 100 km/h tak zrýchli za sviežich 6,8 sekundy, čo je na úrovni X3 30i. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h. Má to aj svoj dôvod, pretože pri ešte vyššej rýchlosti by sa dojazd míňal príliš rýchlo. Na jedno nabitie sľubuje WLTP metodika 460 kilometrov, čo už znie oveľa lepšie.
Z 80 kWh batérie dokáže využívať 74 kWh. To je mimochodom vyššie číslo, než BMW pôvodne odhadovalo pri koncepte. iX3 dokáže na nabíjacej stanici prevziať 150 kW, vďaka čomu sa z 0 na 80% nabije za 34 minút. BMW to vykalkulovalo na približne 100 kilometrov na 10 minút. Začiatok predaja je naplánovaný na koniec roka 2020, pričom BMW iX3 bude vyrábané v čínskom Shenyangu.
Zdroj: BMW, motor1.com
Foto: BMW