Aktualizované 6. 7. (22.55): V galérii nájdete niekoľko ďalších nových obrázkov, ktoré sa medzičasom objavili na internete.
BMW sa pomerne dlho snaží dokázať, že mu na konzervatívne zmýšľajúcich zákazníkoch zase toľko nezáleží. Že je to ohováranie spiatočníka? To je kľudne možné, faktom však je, že s každým novým modelom sa mníchovská automobilka stále viac vzďaľuje od toho, čo bolo kedysi na jej strojoch považované za tradičné. Svätý jej nie je dizajn, ale ani technika, a to vrátane pohonu, ktorý už neprenáša výkon len na kolesá zadnej nápravy.
Zoberte si napríklad takú M4. Obličky od kapoty až po asfalt, Hofmaisterova krivka v nedohľadne, doping na výfukovom potrubí, automat, a keď chcete, môže mať aj štvorkolku. Podobne by sme mohli pokračovať výrobným programom od triedy k triede, respektíve od jedného radu k druhému, nemá to však význam. Je to skrátka cesta, ktorú si BMW vybralo a buď ju budete akceptovať alebo nebudete. A prečo o tom píšeme? Pretože v nemeckej firme evidentne stále existuje pár ľudí vyznávajúcich staré hodnoty a výnimočne si dokážu presadiť svoje.
Tou výnimkou je samozrejme nové kupé BMW radu 2, ktoré máte pred sebou na prvých fotografiách. Ospravedlňte, prosím, ich kvalitu. Ide síce o oficiálne zábery, ale na internet sa dostali neoficiálnymi kanálmi tesne pred svetovou premiérou a tomu zodpovedá aj ich rozlíšenie. V každom prípade sú dosť dobré na to, aby sme si mohli urobiť obrázok o dizajne chystanej novinky a zároveň pochopili jej zameranie.
Hrabe správnym koncom
Predpokladáme, že ani tento dvojdverový model sa nevyhne vášnivým diskusiám o dizajne, presnejšie povedané o tom, či je pekný alebo škaredý. Obrovské trojuholníky v prednom nárazníku či atypické zadné svetlá sú totiž všetkým, len nie reprezentantmi umiernenej štylistiky. Nás ale skôr zaujala absencia obrovských obličiek a nemenej potešiteľná je tiež skutočnosť, že na rozdiel od BMW radu 1 ostáva dvojdverová dvojka verná pohonu zadných kolies.
O jej konštrukcii a technike toho veľa zatiaľ nevieme. Stopercentne vám môžeme potvrdiť len to, čo vidieť aj na prvých záberoch. Teda že sa môžeme tešiť na priostrenú verziu s označením M240i a že bude existovať aj verzia s továrenským športovým paketom M Performance, ktorý posunie spomínané trojuholníky v nárazníku na novú úroveň a pridá k nemu zvláštne čierne „hokejky“ (pravdepodobne len nálepky) pripevnené na bokoch.
Verzia M240i by mala byť poháňaná preplňovaným radovým šesťvalcom TwinPower Turbo s odhadovaným výkonom 375 koní, štandardom bude šesťstupňový manuál a pohon zadnej nápravy. Za príplatok bude podľa všetkého dostupný xDrive i osemstupňová automatická prevodovka. Neskôr pribudne i M2 s minimálnym výkonom 420 až 450 koní a postupne majú pribúdať aj slabšie motorizácie.
Presné informácie vážne nemáme, ale hovorí sa o dvojlitrovom štvorvalci vo verziách 230i a 230i xDrive s výkonom cirka 260 koní, zatiaľ čo zospodu budú ponuku uzatvárať trojvalcové motory a chýbať by nemal dokonca ani diesel.
zdroj: Twitter BMWForumGR